Alles over KetelComfort®
Met het onderhoudsabonnement KetelComfort blijft je ketel in topvorm. Afhankelijk van het soort abonnement komt onze monteur jaarlijks of elke twee jaar langs voor een onderhoudsbeurt. En natuurlijk kun je dag en nacht op ons rekenen bij een storing. Wil je weten welk abonnement je zelf hebt, wat er wel en niet gedekt wordt of wanneer we langskomen voor onderhoud? Bekijk dan de tab ‘Onderhoud’ in de Eneco app of Mijn Eneco.Vragen over onderhoud of een storing melden?
Alle informatie over je abonnement, zoals je volgende onderhoudsafspraak, vind je in Mijn Eneco. Heb je op dit moment een storing? Onze helpt je graag.Het KetelComfort abonnement begint met de KetelCheck
Heb je net een KetelComfort abonnement afgesloten? Dan plannen we een KetelCheck en het eerste onderhoud in. Tijdens de KetelCheck controleert de monteur of we je cv-ketel in onderhoud kunnen nemen. Hij let daarbij op de volgende zaken:
- Kan de monteur veilig werken?
- Is de cv-ketel veilig geïnstalleerd?
- Is de cv-ketel technisch in orde?
- Is er geen achterstallig onderhoud?
- Is de cv-ketel van een merk waar Eneco mee werkt
Deze controle duurt ongeveer een uur en is kosteloos. Als we je cv-ketel in onderhoud kunnen nemen, voert de monteur meteen het eerste onderhoud uit. Blijkt uit de controle dat er reparaties nodig zijn? Dan brengen we kosten voor arbeid en materiaal in rekening. De monteur overlegt hier vooraf over en vraagt je toestemming.
Wanneer nemen we je cv-ketel niet in onderhoud?
Kan de monteur het probleem niet oplossen, of ben je niet akkoord met de kosten voor de reparatie? Dan kunnen we je cv-ketel niet in onderhoud nemen. Het abonnementsgeld dat je al betaald hebt krijg je terug.
Soms blijkt tijdens de KetelCheck dat een ketel echt niet veilig meer is. Bijvoorbeeld omdat er kans bestaat op brand of koolmonoxidevergiftiging. Dat is gevaarlijk voor jezelf en je omgeving. In dit geval is de monteur verplicht om je toestel uit te schakelen. Als dat zo is, vertelt de monteur je dat. We zoeken dan samen naar een goede oplossing. Bijvoorbeeld het kopen of huren van een nieuwe cv-ketel. De monteur kan altijd een vrijblijvende offerte voor je achterlaten. Zo laten we je niet in de kou zitten. Heb je voor je cv-onderhoud al abonnementsgeld betaald? Dat krijg je natuurlijk gewoon terug.
Zo plannen we je afspraak voor het eerste bezoek
Als je KetelComfort hebt afgesloten, sturen we je binnen 3 maanden een uitnodiging voor de KetelCheck en het eerste onderhoud. Zodra je deze uitnodiging hebt ontvangen, kun je zelf een afspraak inplannen. Dit kan online, via de app of Mijn Eneco. Het kan even duren voor we langskomen voor het eerste onderhoud. We plannen onze monteursroutes namelijk zo duurzaam mogelijk. Door steeds werk per regio te combineren leggen we minder kilometers af. Dat is beter voor het milieu. We komen meestal al binnen enkele weken langs. En heb je voor die tijd een storing? Dan kun je natuurlijk op ons rekenen.Dit kun je verwachten na de eerste onderhoudsbeurt
Is de eerste onderhoudsbeurt geweest, dan sturen we je een berichtje als het weer tijd is voor onderhoud. Je krijgt dan een uitnodiging om een afspraak te maken. En dit kun je weer zelf online inplannen, via de Eneco app of Mijn Eneco. Heb je nog geen uitnodiging ontvangen en ben je benieuwd wanneer je aan de beurt bent? Kijk dan eens bij het onderdeel ‘Onderhoud’ in de Eneco app of Mijn Eneco. Daar zie je wanneer je een uitnodiging kunt verwachten.Hoe vaak we langskomen hangt af van je abonnement
Je abonnement bepaalt hoe vaak we langskomen voor onderhoud. Heb je een Standaard of Top abonnement? Dan krijgt je cv-ketel elke twee kalenderjaren onderhoud. Met een Standaard+ of Top+ abonnement is dit elk kalenderjaar. Maar let op: er zitten niet altijd precies 12 of 24 maanden tussen twee onderhoudsbeurten. Het kunnen er ook wat minder zijn. Dat komt omdat we onze onderhoudsafspraken duurzaam inplannen: we laten onze monteurs zo min mogelijk kilometers rijden. Zo rijden ze minder kilometers, en dat is beter voor het milieu. Daarom kan het wat langer of korter duren voor je weer aan de beurt bent.
Weten welk abonnement je ook alweer hebt? Kijk dan bij "Onderhoud" in de Eneco app of Mijn Eneco.
Wat als je cv-ketel niet werkt?
Ondanks het regelmatige onderhoud kan het zo zijn dat je ketel niet goed werkt. Controleer zelf tussen de onderhoudsbeurten door of de waterdruk nog in orde is. Het is ook slim om af en toe je radiatoren te ontluchten. Werkt je ketel toch niet goed of heb je een storing? Bekijk dan onze storingspagina voor oplossingen. Hier kun je ook je storing melden als je er zelf niet uit komt.
Heb je een storing, maar zijn we nog niet langs geweest voor een KetelCheck? We helpen je graag, neem contact op met onze Klantenservice. We brengen in dit geval wel arbeidskosten en materiaalkosten in rekening.
Abonnement opzeggen of verhuizen
Je sluit een KetelComfort abonnement af voor 12 maanden. Daarna is het abonnement maandelijks opzegbaar. Ga je binnen het eerste jaar (of daarna) verhuizen? Dan is het mogelijk om je abonnement op je nieuwe adres over te zetten. We moeten dan wel eerst controleren of je cv-ketel geschikt is om in onderhoud te nemen. Neem daarom eerst contact op met de Klantenservice.
Wil je je abonnement opzeggen? Dat kan online.