Toon Support

Jouw eerste hulp bij Toon

Service van Toon

Regel het eenvoudig zelf online of neem contact met ons op.

Haal Toon in huis

Heb je vragen over het gebruik van Toon?

Vragen over storingen, de werking van functies op Toon en accessoires vind je op Toon.nl.

Naar Toon.nl

Stel je vragen aan Eneco

Of over het bestellen of installeren van Toon?

Vragen over het Toon abonnement, de bestelling en installatie van Toon vind je bij Eneco.

Veelgestelde vragen

Jouw bestelling en Toon installatie

Je hebt Toon besteld. Wat gaat er nu gebeuren?

Nadat jij Toon besteld hebt, komen wij de slimme thermostaat zo snel mogelijk bij jou thuis installeren.

DE TOON INSTALLATIE

Soms vraagt de monteur tijdens de Toon installatie slimme meters aan bij de netbeheerder.

DE SLIMME METER AANVRAAG

Dat je 't weet. Toon heeft weer een update

Ontdek hoe je Toon bijwerkt naar de nieuwste softwareversie. Zo maak je Toon klaar voor een toekomst vol nieuwe slimmigheden. Je gaat dit najaar merken dat Toon steeds slimmer wordt.

Lees meer

Toon wordt steeds slimmer

Veelgestelde vragen

  • Waarom is Toon met een abonnement op z’n best?

    Zonder abonnement werkt Toon alleen als thermostaat. De meeste functies zijn dan niet bruikbaar, zoals inzicht in je energieverbruik en -kosten. Ook de Toon-apps en functies als Status verbruik, Vergelijk en Verkeer zijn niet of maar deels te gebruiken. Op eneco.nl/toon kom je te weten hoe je alles uit je Toon-abonnement kunt halen.

    Let op!

    • Voor een vast bedrag van € 4,50 per maand geniet je van alle voordelen op Toon. 
    • Je neemt het abonnement minimaal één maand af. Daarna kun je maandelijks opzeggen. Je zegt op door ons een mail te sturen via het contactformulier. Wij nemen hiervoor binnen vijf werkdagen contact met je op.
  • Hoe maak ik een afspraak voor de Toon installatie?

    Jij hoeft zelf geen afspraak te maken. Want de installatieafspraak wordt toegewezen aan één van onze erkende installatiepartners: Eneco Installatiebedrijven, Guidion, Esas of Roamler. Binnen een week na het plaatsen van de bestelling neemt één van deze partners contact met je op. Dit gebeurt telefonisch of per e-mail: dat is afhankelijk van de installatiepartner die jou gaat helpen. De installatieafspraak wordt altijd per e-mail door de partner bevestigd. Wil je de afspraak wijzigen? In de bevestigingsmail van de installatiepartner staat beschreven hoe je dit kunt doen. Meer informatie over de Toon installatie hebben wij voor je verzameld op de bestelling en installatie pagina.

  • Wat kan ik met een abonnement op Toon?

    Met een abonnement is Toon pas echt slim. Je ziet hierdoor precies hoeveel energie je verbruikt én wat dit kost. Met dit inzicht kun je flink op je energierekening besparen. Zonder abonnement kun je bovendien geen gebruik maken van de handige Toon-app, waarmee je op afstand Toon en je apparaten bedient. Daarnaast kun je door het abonnement slimme apparaten koppelen aan Toon, zoals Philips Hue verlichting, slimme stekkers en rookmelders van Fibaro. Ontdek wat je wel en niet kunt met een abonnement op Toon.

  • Hoe kan ik het abonnement op Toon aanvragen?

    Het abonnement op Toon vraag je telefonisch aan bij Eneco via telefoonnummer 088 - 895 59 59 (Bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 uur. Je betaalt je gebruikelijke belkosten).

  • Hoe kan ik mijn abonnement op Toon opzeggen?

    Wil je geen gebruik meer maken van de slimme functies op Toon? Je kunt het abonnement op Toon op elk moment opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Je gebruikt hiervoor het online opzegformulier abonnement op Toon.

Liever samen je vraag oplossen?

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Toon Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Toon is ook bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.

Naar het Toon Forum