Correctienota
Het kan gebeuren dat we een keer verkeerde gegevens gebruiken bij het maken van een nota. Als we dat ontdekken, krijg je van ons een correctienota waarmee we het recht zetten. De correctienota vervangt de oude nota. Je kan ook zelf een correctienota aanvragen als je denkt dat het bedrag van je nota niet klopt. Op deze pagina lees je er meer over.
Zelf een correctienota aanvragen
Soms gaat er iets mis met de gegevens die we gebruiken voor het opstellen van de nota’s. Hierdoor kun je een nota hebben gekregen met een te hoog of te laag bedrag. Lijkt dit bij jou het geval, dan kun je een correctienota aanvragen bij onze Klantenservice. Je kunt voor warmte, gas en stroom een correctienota aanvragen:
- als de standen afwijken
- als een meterwissel onjuist of niet verwerkt is
- als de netbeheerder bij een verhuizing of een leverancierswissel de verkeerde standen heeft overgenomen
- als er een verkeerde stand is gebruikt voor de teruglevering van energie (bij zonnepanelen)
En ook bij:
- onjuiste gegevens over huurapparaten
- onjuiste gegevens over Toon.
Correctienota aanvragen na overstap
Ook als je geen klant meer bij ons bent, is het nog mogelijk om een correctienota aan te vragen. Dat doe je via de Klantenservice. Omdat we contact moeten opnemen met de netbeheerder en/of je nieuwe leverancier, duurt de afhandeling iets langer. Het maken van de correctienota neemt dan tussen de 3 en 6 weken in beslag.
Veelgestelde vragen
- Heb je hem niet zelf aangevraagd? Dan is het verkeerde verbruik gebruikt voor het berekenen van je jaarnota. Dat kan doordat we de verkeerde meterstanden of correctiefactor hebben ontvangen van je netbeheerder.
Op de correctienota staat waarom je deze hebt gekregen. - Nee, dat hoeft niet. De jaarnota komt te vervallen en de correctienota wordt je nieuwe nota. Wacht deze dus gerust af.
- Soms mislukt een automatische incasso, bijvoorbeeld als er niet voldoende saldo op je rekening staat. We proberen het bedrag dan na 5 tot 10 werkdagen opnieuw te innen. De manier waarop je betaalt, verandert niet. De volgende betaling schrijven we weer af zoals je gewend bent.
- We storten het bedrag op de rekening waarvan ook je termijnbedragen worden afgeschreven. Als je een ander rekeningnummer wilt gebruiken, neem dan contact op met onze Klantenservice.
- Nee, als de standen maar een klein beetje afwijken, hoef je geen correctienota aan te vragen. Dat wordt dan op je volgende jaarnota rechtgetrokken.