Correctienota

Het kan gebeuren dat we een keer verkeerde gegevens gebruiken bij het maken van een nota. Als we dat ontdekken, krijg je van ons een correctienota waarmee we het recht zetten. De correctienota vervangt de oude nota. Je kan ook zelf een correctienota aanvragen als je denkt dat het bedrag van je nota niet klopt. Op deze pagina lees je er meer over.

Zelf een correctienota aanvragen

Soms gaat er iets mis met de gegevens die we gebruiken voor het opstellen van de nota’s. Hierdoor kun je een nota hebben gekregen met een te hoog of te laag bedrag. Lijkt dit bij jou het geval, dan kun je een correctienota aanvragen bij onze . Je kunt voor warmte, gas en stroom een correctienota aanvragen:


  • als de standen afwijken
  • als een meterwissel onjuist of niet verwerkt is
  • als de netbeheerder bij een verhuizing of een leverancierswissel de verkeerde standen heeft overgenomen
  • als er een verkeerde stand is gebruikt voor de teruglevering van energie (bij zonnepanelen)

En ook bij:

  • onjuiste gegevens over huurapparaten
  • onjuiste gegevens over Toon.

Correctienota aanvragen na overstap

Ook als je geen klant meer bij ons bent, is het nog mogelijk om een correctienota aan te vragen. Dat doe je via de . Omdat we contact moeten opnemen met de netbeheerder en/of je nieuwe leverancier, duurt de afhandeling iets langer. Het maken van de correctienota neemt dan tussen de 3 en 6 weken in beslag.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice