man-met

Verleng nu je energiecontract

Fijn dat je klant bent. Bij Eneco kies je een energiecontract dat bij je past. Of je nu veel of weinig energie verbruikt, of gaat voor vaste leveringstarieven of tarieven die meebewegen met de prijzen op de energiemarkt. Wat je ook kiest, bij Eneco zit je goed.
Ja, ik wil verlengen

Dit zijn je mogelijkheden

In de Eneco app en Mijn Eneco kun je opzoeken wat voor contract je nu hebt:

  • Heb je een contract met een vaste looptijd en vaste leveringstarieven? Dan staat hier een einddatum bij.
  • Heb je een contract met onbepaalde looptijd en variabele of dynamische tarieven, dan staat er 'contract voor onbepaalde tijd'.

Ons aanbod op een rijtje

Ben je op zoek naar zekerheid, kies dan voor een contract met vaste leveringstarieven. Zo heb je geen last van prijsschommelingen tijdens de vaste looptijd van je contract.



Wil je meer grip op je energiekosten, en altijd de actuele marktprijs voor je energie betalen? Dan is Eneco Dynamisch iets voor jou. Bij een dynamisch contract verandert je kWh stroomtarief per uur en je m³ gastarief per dag. Zo kun je slimmer en duurzamer omgaan met je energieverbruik.

Vaste leveringstarieven voor 1 of 3 jaar

  • Een vast leveringstarief voor een looptijd van 1 jaar of 3 jaar*
  • Duidelijkheid over je energierekening

Kies voor de zekerheid van een vast leveringstarief. Zo heb je geen last van prijsschommelingen tijdens de vaste looptijd van je contract.


Dynamische leveringstarieven

Man kijkt op telefoon
  • Beweeg mee met de prijzen op de energiemarkt
  • Verander van contract wanneer je wilt

Met Eneco Dynamisch betaal je de actuele marktprijs voor je energie én ontvang altijd 100% groene stroom uit Nederland. 



Dynamische en vaste leveringstarieven

  • Flexibiliteit voor stroom
  • Zekerheid voor gas met een vast leveringstarief voor 1 of 3 jaar

Profiteer van de goedkoopste energiemomenten voor stroom en geniet van de zekerheid van vaste leveringstarieven voor gas.


* Bij een contract met vaste looptijd van 3 jaar gebruiken we twee tariefperiodes voor terugleverkosten en terugleververgoeding. Dit is vanwege de afschaffing van de salderingsregeling. De eerste periode begint bij de start van je contract en loopt tot 1 januari 2027. De tweede periode begint op 1 januari 2027 en loopt tot de vaste looptijd van je contract voorbij is.

Zo werkt het verlengen

  1. Als het tijd is om te verlengen, staat hier een persoonlijke aanbieding voor je klaar. Wil je zekerheid van vaste leveringstarieven voor 1 of 3 jaar of zoek je toch meer flexibiliteit? Dan past een dynamisch contract misschien beter bij jou. Kies wat bij je past
  2. Je ontvangt een bevestiging per brief of e-mail. Hierin staan je tarieven, de datum waarop de levering van stroom en/of gas ingaat (direct na je huidige contract en leveringsovereenkomst). Ook vind je je contract in de app of Mijn Eneco bij ‘Producten’. 
  3. Bij Eneco heb je 14 dagen de tijd om na te denken over je nieuwe energiecontract. Binnen deze periode kun je beslissen of je het contract wilt behouden of annuleren.
  4. Vanaf de startdatum die in je contract staat krijg je de aangevraagde energie van Eneco.
  5. Je krijgt bericht over je nieuwe termijnbedrag. Dat is berekend met je nieuwe tarieven en je laatste verbruik. Bekijk ook regelmatig de Eneco app of Mijn Eneco voor een actueel advies over je termijnbedrag.

Salderingsregeling stopt vanaf 2027: wat betekent dat voor jou?

Vanaf 1 januari 2027 stopt de salderingsregeling. Je kunt dan niet meer de teruggeleverde zonnestroom wegstrepen tegen je eigen verbruik, maar je krijgt wel een vergoeding voor wat je teruglevert aan het stroomnet. 
​Bij Eneco zorgen we ervoor dat je precies weet waar je aan toe bent door in onze contracten twee tariefperiodes te tonen: tot en na 1 januari 2027.

Onze klanten zijn dik tevreden

Klanten beoordelen ons gemiddeld met: beoordelingen. Bekijk meer beoordelingen.
Prima klantenservice, erg klantgericht en een goed prijsniveau.Hans
9
Al 30 jaar afnemer van Eneco. Nooit gezeur of rare dingen gehad.Petra
9

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice