Dit doen we met je feedback

Dankzij jouw feedback kunnen we verbeteren. Bekijk hier de verbeteringen die we de afgelopen tijd hebben doorgevoerd.

Laatste update: 11 maart 2024
Een lachende man steekt zijn duim omhoog

Nieuw: de jaarnota persoonlijker én makkelijker te begrijpen

We horen het vaak: ‘Ik wil mijn jaarnota controleren, maar ik snap niet wat er staat.’ Door de cijfers en moeilijke woorden is de jaarnota lastig te lezen. Daarom hebben we de jaarnota, met jullie hulp, persoonlijker én makkelijker gemaakt:


  • We geven uitleg die past bij jouw situatie. 
  • De belangrijkste informatie staat op de eerste pagina. De details vind je op de volgende pagina’s. 
  • De kosten staan per product bij elkaar. Zo zie je hoeveel je voor bijvoorbeeld stroom betaalt. En welke onderdelen je betaalt. 
  • Je verbruik staat per tariefperiode bij elkaar. Handig als je tussentijds nieuwe tarieven hebt gekregen.
  • We leggen begrippen direct uit naast de tabel waarin we ze noemen.  
  • En we verduidelijken we waar ‘t kan met kleuren, diagrammen en iconen. 

Bekijk hier de vernieuwde jaarnota.

 

Alle verbeteringen van afgelopen tijd

Yes! Je nieuwe warmtepomp en/of zonnepanelen zijn geplaatst. En nu?

Wij ontvingen veel vragen van klanten die een warmtepomp en/of zonnepanelen hebben laten installeren. Een nieuwe manier van energie opwekken en verwarmen kan even wennen zijn. Hoe werkt de installatie eigenlijk? Moet ik nog andere zaken regelen? En hoe krijg ik inzichten in de verschillende apps? Vaak bedenk je zo'n vraag pas als de monteur al weg is. Daarom ontvang je vanaf nu een welkomstpakketje als de installatie geslaagd is. Met onder andere een checklist, flyer en een storingssticker. Dan kan je op je gemak nog eens nalezen hoe je installatie werkt en of je nog zaken moet regelen.



Benieuwd? Bekijk dan de checklist voor zonnepanelen of voor de warmtepomp. En de flyer met handige tips voor zonnepanelen of voor de warmtepomp.



Verwarring over je nieuwe termijnbedrag?

We ontvingen feedback over het nieuwe (soms tegenstrijdige) termijnbedrag op de jaarnota. Daar zijn we mee aan de slag gegaan.
Het zit zo: op de jaarnota berekenen we een nieuw termijnbedrag voor je. Dat doen we bijvoorbeeld op basis van je verbruik van afgelopen jaar en je huidige tarieven.

Het kan voorkomen dat je moet bijbetalen. Dat betekent niet altijd dat je maandelijkse termijnbedrag hoger wordt. Andersom betekent een teruggave op je jaarnota niet per se dat je maandelijkse termijnbedrag lager wordt.

Om je beter inzicht te geven in waarom het termijnbedrag is aangepast, hebben we een handige link toegevoegd op de jaarnota die doorverwijst naar een interactieve chatdialoog. Hier vind je verschillende situaties die op jou van toepassing kunnen zijn. Kies de situatie die het beste bij jou past en ontvang uitleg, aangevuld met linkjes om alles naar wens in te stellen. Heb je zelf onlangs een jaarnota gehad en kwam dit voor? Je kunt je situatie altijd checken



Het energierapport en je slimme meter

Het Maandelijks Energierapport is in een nieuw jasje gegoten. Je ziet nu nog makkelijker hoeveel je vorige maand hebt verbruikt (en terug geleverd). Daarnaast hebben we met dank aan jullie een nieuwe melding opgenomen. Wanneer je slimme meter in storing staat krijgen we geen verbruiksgegevens binnen van de netbeheerder en zie je geen verbruik in het rapport. Is dit het geval, dan vertellen we je dat. Zo weet je altijd wat er aan de hand is en of je zelf iets moet doen of niet.



Je ontvangt een melding als de prijzen negatief, laag of hoog zijn bij een dynamisch contract.

Heb je een dynamisch energiecontract? Dan zijn je tarieven flexibel. Jullie gaven aan informatie te willen over wannéér de prijzen dan hoog of laag zijn zonder elke keer de app te moeten openen. Daarom sturen we je nu proactief een pushmelding als de stroomprijs negatief, laag of juist hoog is. Zo kun jij je wasprogramma handig instellen of beslissen de was op een andere dag te doen. Je moet hiervoor wel je telefoon toestemming geven om pushmeldingen te tonen.

Makkelijker online een afspraak maken voor onderhoud

Heb je een service- en onderhoudscontract of huurtoestel bij Eneco? Goed nieuws. Op basis van jullie feedback hebben we het online afspraken maken versimpeld. Overbodige vragen zijn verwijderd zodat je nu in slechts 3 stappen je afspraak maakt. Het kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat het maken van de afspraak niet lukt, bijvoorbeeld door een verlopen link. We laten je nu wel zien waarom het mislukt en hoe we je verder kunnen helpen.



Je ontvangt nu een sms als je afspraak met de monteur wijzigt

Als er een onderhoudsafspraak gepland staat, wil je erop kunnen vertrouwen dat de monteur op tijd langskomt. Daar doen onze monteurs hun uiterste best voor. Toch komt het voor dat de monteur door ziekte of een pechgeval niet langs kan komen. Daar wil je dan natuurlijk wel over geïnformeerd worden. Daarom ontvang je vanaf nu een sms als de onderhoudsafspraak door omstandigheden wijzigt.


Direct foto's uploaden voor een passende offerte

Heb je een offerte voor een warmtepomp of zonnepanelen aangevraagd? Dan hebben we soms foto’s van je woning nodig. Bijvoorbeeld van de cv-ketel of de meterkast. Tot voor kort werd gevraagd of je die foto's via e-mail met ons wilde delen. Het was niet altijd duidelijk welke foto's we nodig hadden. Dat leidde vaak tot onnodig heen en weer sturen van mails.  

Vanaf nu kun je daarvoor in een handige digitale omgeving terecht. Je ziet precies welke foto’s we nodig hebben, met een uitleg en voorbeeldfoto. De foto kun je meteen vanaf je mobiel maken en uploaden. Een stuk makkelijker! 

Veelgestelde vragen