Dit doen we met je feedback

Dankzij jouw feedback kunnen we verbeteren. Bekijk enkele verbeteringen die de afgelopen tijd zijn gerealiseerd.

Laatste update: 10 mei 2023
Man houdt een plantje vast

Nieuw: duidelijkere communicatie over tarieven

Tot nu toe was het lastig je nieuwe tarieven te vergelijken met het huidige tarief. Vanaf 29 maart sturen we daarom de tariefcommunicatie met het huidige & nieuwe tarief, zodat je dit goed kan vergelijken.  
Tariefcommunicatie Eneco

Nieuw: bereken de korting van het prijsplafond

Op de jaarnota zie je hoeveel korting je hebt gekregen dankzij het prijsplafond. Alleen zie je hier niet hoe we deze korting precies hebben berekend. Daarom hebben we een rekenformulier gemaakt. Hierin laten we stap voor stap zien hoe we de korting hebben berekend. En kun je ook je eigen korting narekenen. Je vindt het formulier op onze website onder "rekenvoorbeelden".

Alle verbeteringen van afgelopen tijd

Verbeterd persoonlijk advies voor een warmtepomp

Niet elk huis is hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde wensen. Wij kregen van jullie terug dat het niet altijd duidelijk was wat er precies in het adviesgesprek voor een warmtepomp werd besproken. Daarom hebben we het aanmeldformulier aangepast. Er zijn nu 2 verschillende gesprekken mogelijk. Met de warmtepomp check bekijken we of jouw woning geschikt is voor een warmtepomp en welk type het beste past. Weet je al goed wat je wilt, dan kan je direct een offertegesprek aanvragen. Daarnaast hebben we extra vragen toegevoegd zodat we met die informatie een beter advies kunnen geven. In de e-mail die je ontvangt na aanmelding, leggen we beter uit wat je kunt verwachten van het gesprek en vragen we je vast foto’s te sturen. Zo kunnen we voorbereid het gesprek ingaan en bekijken wat er bij jouw persoonlijke situatie past.



Termijnbedrag advies voor Warmte klanten

Heb je warmte van Eneco, dan wil je ook weten of je goed zit met je maandelijkse termijnbedrag. De Tussenstand helpt je daarbij. We kijken bijvoorbeeld naar je actuele warmteverbruik, het prijsplafond en of je andere producten hebt van Eneco, zoals stroom. Dit advies helpt je meer grip te krijgen op je uitgaven aan je warmte. De Tussenstand vind je nu in Mijn Eneco bij ‘Termijnbedrag’ en in de Eneco app bij ‘Regelen’.

Zonnepanelen nu ook meegenomen in je termijnbedrag advies

Goed nieuws! Bij de berekening van je termijnbedrag advies, houden we nu ook rekening met je zonnepanelen. We kijken bijvoorbeeld naar de terug levering van energie, het prijsplafond en je actuele verbruik in de afgelopen maanden. Gebruik dit advies om bijbetalen op je jaarnota te voorkomen. De Tussenstand vind je nu in Mijn Eneco bij ‘Termijnbedrag’ en in de Eneco app bij ‘Regelen’.

Melding verbruiksplafond

Het prijsplafond voor energie geldt van 1 januari tot en met 31 december 2023 en is bedoeld om je energierekening minder hoog te maken. Het betekent dat je voor stroom, gas of warmte een vast verbruiksplafond hebt per maand. In de Eneco App en via Mijn Eneco kun je zien hoeveel energie je hebt verbruikt binnen het prijsplafond. Met de verbruiksplafond melding krijg je iedere maand automatisch een bericht via e-mail of de app als je ongeveer 80% van je verbruiksplafond hebt verbruikt. Dan weet je precies waar je aan toe bent. Je kunt je eenvoudig aan- en afmelden .

Online hulp bij storing

Je kunt nu online hulp krijgen om een storing op te lossen aan bijvoorbeeld je cv-ketel, je boiler of je warmtepomp. De Klantenservice helpt je stap voor stap om het probleem te vinden en op te lossen. Lukt het je niet om zelf de storing op te lossen en woon je in de Randstand, dan kun je eenvoudig een afspraak met een monteur maken.

Sneller geholpen bij de Klantenservice

Om je eerder te helpen als je de Klantenservice belt, vragen we je niet meer naar je klantnummer. Jullie vertelden dat het veel tijd kost om je klantnummer op te zoeken, daarom hebben we het controleproces verbeterd.

Zuinige instellingen cv-ketel

Onze monteurs krijgen regelmatig vragen over de instellingen van de cv-ketel. Nieuwe instructievideo’s laten zien hoe je de cv-ketel zuiniger kan afstellen of de douchetijd kan aanpassen. Zo verlaag je het energieverbruik van de cv-ketel.

Duidelijke kostenspecificatie bij monteursbezoek

Bij een monteursbezoek zijn er soms extra kosten, die geen onderdeel van het onderhoudsabonnement zijn. Jullie gaven aan meer inzicht te willen in deze kosten. Daarom gebruiken onze monteurs nu een app om een duidelijk overzicht van de extra kosten te geven. Zo heb je als klant meer duidelijkheid.

Bespaartips van de monteur

Jullie vragen onze monteurs steeds vaker hoe je energie kan besparen. Daarom hebben de monteurs nu informatiemateriaal bij zich. Hierin kan je rustig nalezen welke eenvoudige en goedkope maatregelen je kan nemen. Zo kan je snel stappen zetten om je energiegebruik te verlagen.