Termijnbedrag na verhuizing

In je contractbevestiging staat je termijnbedrag. Dat is het bedrag dat je elke maand betaalt voor je energie. In Mijn Eneco pas je je termijnbedrag makkelijk aan.

We gebruiken het historische verbruik van de woning

We weten natuurlijk nooit precies hoeveel je gaat verbruiken in een jaar. Daarom gebruiken we voor het berekenen van je termijnbedrag het zogenaamde historische verbruik van de woning van het afgelopen jaar.

We houden daarbij geen rekening met situaties als leegstand of gezinsuitbreiding. En we kunnen ook geen rekening houden met grote energieverbruikers. Zoals airconditioning of een sauna. Dit kan ervoor zorgen dat het historische verbruik niet past bij jouw huidige verbruik.

Situaties waarin je termijnbedrag hoger kan zijn dan verwacht

Je eerste termijnnota

We maken je eerste termijnnota drie dagen nadat we gestart zijn met leveren. We sturen je meterstanden ook door naar je oude leverancier. Het kan zijn dat je nog een termijnnota ontvangt van je oude leverancier. Deze wordt dan verrekend op de eindnota van je oude leverancier. Deze krijg je binnen zes weken na je overstap. Je betaalt dus niet dubbel. Wij zorgen ervoor dat de leveringsperiodes naadloos op elkaar aansluiten en dat je geen moment zonder energie komt te zitten.

Je betaalt nooit te veel

Aan het eind van het jaar betaal je uiteindelijk wat je hebt verbruikt. Was je termijnbedrag te hoog, dan krijg je geld terug. Was het juist te laag, dan moet je bijbetalen. We berekenen je verwachte verbruik elk jaar opnieuw. Dan passen we ook je termijnbedrag aan.

Je termijnbedrag aanpassen

In Mijn Eneco kun je precies zien hoe je termijnbedrag is opgebouwd. Vind je je termijnbedrag te hoog of juist te laag? Pas het direct aan in Mijn Eneco of via onze Klantenservice. Als je kiest voor zekerheid en een hoog termijnbedrag, krijg je aan het eind van het jaar geld terug. Bij een te laag termijnbedrag moet je aan het eind van het jaar bijbetalen.

Veelgestelde vragen