Spoedaanvraag energie

Ga je verhuizen en ben je door alle drukte vergeten je energie te regelen? Of krijg je eerder de sleutel van je huis? We kunnen met spoed een leveringscontract voor je regelen. Als je woning nog niet afgesloten is, heb je binnen 24 uur energie in je nieuwe huis. Je regelt het makkelijk zelf online. Bellen naar de Klantenservice kan ook via 088 - 895 5955.

Als je energie al afgesloten is

Is de energie in je nieuwe woning al afgesloten? Dan werkt de energie in het huis niet meer. Neem even contact op met je netbeheerder. Die kan je trouwens alleen helpen als je al een leveringscontract bij een energieleverancier hebt.

Weet je zeker dat je energie afgesloten is?
Controleer eerst of er een zegel op de meter zit. Dan heeft de netbeheerder je stroom, gas of water daadwerkelijk afgesloten. Soms is de aardlekschakelaar alleen omgezet, of de gaskraan dichtgedraaid. Dan hoef je enkel de schakelaar terug te zetten en/of de gaskraan weer open te draaien om het probleem op te lossen. Het duurt ongeveer drie kwartier tot het gas weer druk heeft opgebouwd. Daarna zou het moeten werken.

Stroom en/of gas afgesloten in je nieuwe woning? Zo los je het op.
Als nieuwe bewoner in een huis zonder werkende stroom- en/of gasaansluiting kun je terecht bij de netbeheerder, bijvoorbeeld Stedin of Liander, om je voorzieningen weer te laten aansluiten. Daarvoor heb je wel éérst een overeenkomst bij een energieleverancier nodig. Binnen twee dagen na de ondertekening daarvan kun je met de netbeheerder een afspraak maken voor heraansluiting. Houd er rekening mee dat de netbeheerder daar waarschijnlijk een bedrag voor rekent.

Stadsverwarming (Warmte) afgesloten? Dit doe je eraan!
Is op het adres waar je komt wonen geen stadsverwarming, kijk dan eerst of de afsluiters wel open staan. Als de afsluiters in dezelfde richting staan als de leidingen dan staan ze open. Is de aansluiting afgesloten, neem dan contact met ons op. Wij maken je registratie op het adres in orde en regelen de fysieke aansluiting.

Ons warmtebedrijf neemt binnen drie werkdagen contact met je op voor het maken van een afspraak voor de aansluiting. Dat kost niets, maar er moet op de dag van de aansluiting wel de hele dag een volwassene thuis zijn. Lukt dat niet op de afgesproken dag, neem dan (24 uur per dag en gratis) contact op met het Storingsnummer Warmte (0800 – 0072) voor een nieuwe afspraak.

Als je energie bijna afgesloten wordt

Als het moet, leveren wij dezelfde dag nog stroom en gas. Jij komt in ieder geval niet zonder energie te zitten. Ook als je een brief van de netbeheerder over de afsluiting hebt gekregen, regelen wij dat je alsnog energie krijgt.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice