Toon® en verhuizen
Verhuis je en wil je Toon ook in je nieuwe huis? Of hangt er daar al een aan de muur? Op deze pagina zie je per verhuissituatie wat je moet regelen voor je Toon. Kom je er niet uit? Stel je vraag aan onze Eneco Digitale assistent. We helpen je graag.


Toon ook in je nieuwe huis?

Uitleg bij elke verhuissituatie
Heb je al een Toon op je oude adres en wil je ‘m ook in je nieuwe huis aan de muur?
Zo regel je het
- Geef eerst online je verhuizing aan ons door. Je energie verhuist dan mee naar je nieuwe huis.
- Bel op werkdagen tussen 08.00 - 16.00 onze Klantenservice op 088 - 895 5955 voor een speciaal aanbod voor Toon in je nieuwe huis.
Dit gebeurt er na je aanvraag
- Je krijgt van ons per e-mail de bevestiging.
- Binnen een week belt of mailt onze installatiepartner je om een afspraak te maken voor de installatie van Toon. De afspraakbevestiging krijg je per e-mail. Wil je de afspraak nog wijzigen? In deze bevestigingsmail staat hoe je dat doet.
- De monteur van het installatiebedrijf neemt een nieuwe Toon voor je mee. Het installeren duurt maximaal een uur.
- Toon is écht een slimme thermostaat. Hij leert zichzelf alles over jouw huis en heeft een week of twee nodig om te ontdekken hoe snel je woning opwarmt. De temperatuur in huis kan dan iets afwijken van de ingestelde temperatuur. Geen zorgen, je hoeft niets te doen: Toon lost dit zelf op.
- Je kan aan de slag! Ga naar de online handleiding en download de Toon app voor iOS of Android. Hiermee regel je op afstand de verwarming in je huis en heb je direct inzicht in je energieverbruik.
Dit doe je met je oude Toon
-
De Toon in je oude huis kan je gewoon laten hangen voor de volgende bewoners.
-
Zet 'm op de dag van je verhuizing terug naar fabrieksinstellingen. De nieuwe bewoners kunnen dan je gegevens niet inzien en jij hebt zo lang mogelijk plezier van Toon. Fabrieksinstellingen terugzetten doe je zo
Top! Deze slimme thermostaat vertelt je alles over je energieverbruik en hoe je kunt besparen. Wil je alle slimme functies gaan gebruiken? Dan heb je een abonnement nodig. Daarvoor betaal je € 4,50 per maand.
Zo regel je het
- Vraag online een Toon abonnement aan
- Na je aanvraag krijg je per e-mail een activatiecode waarmee je je abonnement op Toon activeert. In de e-mail lees je ook hoe je dat doet.
- Tik de activatiecode in op je thermostaat en je kunt aan de slag.
- Ga naar de online handleiding en download de Toon app voor iOS of Android. Daarmee kun je op afstand de verwarming in je huis regelen en heb je direct inzicht in je energieverbruik.
Toon is écht een slimme thermostaat. Hij leert zichzelf alles over jouw huis en heeft een week of twee nodig om te ontdekken hoe snel je woning opwarmt. De temperatuur in huis kan dan iets afwijken van de ingestelde temperatuur. Geen zorgen, je hoeft niets te doen: Toon lost dit zelf op.
Heb je al een Toon en wil je hem ook op een ander adres? Bijvoorbeeld je vakantiehuis of een (tijdelijke) tweede woning?
Zo regel je het
Check online of het extra adres ook geschikt is voor Toon. Is het mogelijk? Dan zie je vanzelf een aanbod en regel je het daar meteen. Doe de test
Dit gebeurt er na je aanvraag
- Je krijgt van ons per e-mail de bevestiging.
- Binnen een week belt of mailt onze installatiepartner je om een afspraak te maken voor de installatie van Toon. De afspraakbevestiging krijg je per e-mail. Wil je de afspraak nog wijzigen? In deze bevestigingsmail staat hoe je dat doet.
- De monteur van het installatiebedrijf neemt een nieuwe Toon voor je mee. Het installeren duurt maximaal een uur.
- Toon is écht een slimme thermostaat. Hij leert zichzelf alles over jouw huis en heeft een week of twee nodig om te ontdekken hoe snel je woning opwarmt. De temperatuur in huis kan dan iets afwijken van de ingestelde temperatuur. Geen zorgen, je hoeft niets te doen: Toon lost dit zelf op.
- Je kan aan de slag! Ga naar de online handleiding en download de Toon app voor iOS of Android. Hiermee regel je op afstand de verwarming in je huis en heb je direct inzicht in je energieverbruik.
Ga je verhuizen en wil je je Toon abonnement stopzetten? En verhuist je energie wel of niet mee? Kijk hier wat je moet doen.
Zo regel je het
- Geef online je verhuizing aan ons door. Je energie verhuist dan mee naar je nieuwe huis. Je Toon thermostaat kan je gewoon aan de muur laten hangen voor de nieuwe bewoners.
- Wil je je energie niet meeverhuizen en opzeggen? Bel met onze Klantenservice op 088 - 895 5955 tussen 08.00 - 16.00. We zetten dan ook je Toon abonnement stop.
- Zet Toon op de dag van je verhuizing terug naar fabrieksinstellingen. De nieuwe bewoners kunnen dan je gegevens niet inzien en jij hebt zo lang mogelijk plezier van Toon. Fabrieksinstellingen terugzetten doe je zo