Hulp nodig bij Mijn Eneco?

Compleet inzicht in je energieverbruik en -kosten. In Mijn Eneco regel je online makkelijk en snel al je energiezaken. Problemen met je account of andere vragen over Mijn Eneco? Wij helpen je verder!

Hoe werkt Mijn Eneco?

Heb je een actief energiecontract bij ons, dan kan je gebruikmaken van Mijn Eneco. Je maakt een account aan met je e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord, je klantnummer, postcode en huisnummer. Als dit gelukt is, log je in op Mijn Eneco met je e-mailadres, wachtwoord en de inlogcode die wij je toesturen. Download ook de Eneco app en log in met dezelfde gegevens. Op de app blijf je ingelogd en heb je altijd en overal toegang tot al deze functies.

Account aanmaken lukt niet

Dat kan kloppen. In sommige gevallen kun je (nog) geen gebruikmaken van Mijn Eneco en de Eneco app. Wanneer kan het niet?

  • Als je alleen bronwarmte of warmte via een eco-project of via EKV hebt.
  • Als je een buitenlands post-/factuuradres hebt of een vakantiewoning.
  • Langer dan een jaar geen klant meer bent.
  • Je onderneming een aanvullende omschrijving bevat.

Problemen met Mijn Eneco

Gaat er iets mis in Mijn Eneco? Meestal kan je het snel zelf oplossen.
  • Als je je gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt bent, klik je in het inlogscherm van Mijn Eneco op ‘Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten’ .
  • Vóór je je e-mailadres en wachtwoord kan wijzigen, checken we of jij het bent. Vul je postcode en huisnummer in.
  • Vul je klantnummer in. Je vindt je klantnummer in e-mails van Eneco, in de transactieomschrijving op je bankafschrift en bovenaan je jaarnota
  • In het volgende scherm kan je je e-mailadres en wachtwoord wijzigen waarmee je voortaan wil inloggen in Mijn Eneco en de Eneco app.
  • We sturen de eerste keer dat je vanaf een nieuw IP-adres inlogt een inlogcode naar je e-mailadres. De code is eenmalig te gebruiken en tot 15 minuten geldig. Heb je deze niet ontvangen? Controleer je spamfilter.
  • Heb je 3 keer geprobeerd in te loggen met een verkeerd wachtwoord? Geen paniek. Je account is alleen tijdelijk onbereikbaar. Log over 15 minuten opnieuw in met het juiste wachtwoord en je kan weer in Mijn Eneco. 
  • Je hebt tot een jaar na het aflopen van je contract bij Eneco nog toegang tot Mijn Eneco om bijvoorbeeld je oude meterstanden op te vragen. Daarna kan je niet meer inloggen of een account aanmaken. Neem contact op met de Klantenservice als je informatie uit Mijn Eneco nodig hebt.
  • Als je langer dan een jaar niet hebt ingelogd, verwijderen we je account. Om toch weer bij je gegevens te kunnen, maak je een nieuw account aan.
  • Inloggen vanuit het buitenland is helaas nu (nog) niet mogelijk
  • Lukt het je nog niet om in te loggen? Of heb je een ander probleem in Mijn Eneco? Neem dan even contact op met onze Klantenservice.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice