Cv-ketel en warmtepomp onderhoud
Met het onderhoudsabonnement KetelComfort® en Warmtepomp ben je verzekerd van goed onderhoud en storingshulp voor je cv-ketel en warmtepomp. Onze monteur komt jaarlijks of elke twee jaar langs voor een onderhoudsbeurt aan je warmte-installatie. Hoe vaak, dat hangt af van het soort abonnement. Bij een storing kun je dag en nacht op ons rekenen.Goed om te weten: het KetelComfort® en Warmtepomp onderhoudsabonnement is nu alleen beschikbaar als je ook een warmtepomp bij ons hebt aangeschaft.
Altijd onderhoud aan de gehele warmte-installatie
We nemen altijd de gehele warmte-installatie in onderhoud. Dat betekent zowel de warmtepomp als de cv-ketel. Deze apparaten werken namelijk altijd samen. We kunnen je daarom alleen de beste service bieden als we beide apparaten in onderhoud hebben. Heb je nu een onderhoudsabonnement bij een andere partij? Zeg je huidige abonnement eenvoudig op met deze opzegbrief.De KetelCheck is de start van je onderhoudsabonnement
Heb je net een KetelComfort en Warmtepomp onderhoudsabonnement afgesloten? Dan plannen we een KetelCheck en het eerste onderhoud in, waarbij de monteur controleert of we je warmte-installatie in onderhoud kunnen nemen. De monteur kijkt hierbij naar het volgende:
- Is de installatie veilig geïnstalleerd?
- Zijn de cv-ketel en warmtepomp technisch in orde?
- Kan de monteur veilig werken?
- Is er geen achterstallig onderhoud?
- Zijn de cv-ketel en warmtepomp van een merk waar Eneco mee werkt?
Deze KetelCheck is kosteloos en duurt ongeveer een uur. Blijkt dat we je warmte-installatie in onderhoud kunnen nemen, dan voert de monteur meteen het eerste onderhoud uit. Zijn er reparaties nodig? Hiervoor brengen we kosten in rekening; voor materiaal en arbeid. De monteur overlegt dit vooraf en vraagt om je toestemming.
Wanneer nemen we je warmte-installatie niet in onderhoud?
We kunnen je warmte-installatie niet in onderhoud nemen als de monteur het probleem niet kan oplossen, of als je niet akkoord gaat met de kosten voor de reparatie. Dan krijg je het abonnementsgeld dat je al betaald hebt, terug.
Tijdens de KetelCheck blijkt soms dat een ketel niet veilig meer is. Bijvoorbeeld omdat er kans bestaat op brand of koolmonoxidevergiftiging. In dat geval is onze monteur verplicht om je toestel uit te schakelen. Als dat zo is, vertelt de monteur je dat. Daarna zoeken we samen naar een goede oplossing, zodat je niet in de kou blijft zitten. Bijvoorbeeld een nieuwe cv-ketel kopen of huren. Het abonnementsgeld dat je al betaald hebt krijg je natuurlijk terug.
Het eerste bezoek: zo plannen we je afspraak
Als je het KetelComfort -en Warmtepomponderhoudsabonnement hebt afgesloten, ontvang je vanzelf een uitnodiging voor de KetelCheck en het eerste onderhoud. Je kunt dan zelf een afspraak inplannen. We komen meestal binnen een paar weken langs, maar altijd binnen drie maanden. De reden dat het soms even kan duren, is dat we onze monteursroutes zo duurzaam mogelijk plannen. We plannen het werk per regio, zodat we minder kilometers afleggen. Dat is beter voor het milieu. Heb je vóór je KetelCheck een storing? Dan kun je natuurlijk op ons rekenen.Automatisch bericht over de volgende onderhoudsbeurt
Is de eerste onderhoudsbeurt geweest, dan krijg je vanzelf een bericht als het weer tijd is voor onderhoud. We sturen je een uitnodiging om een afspraak in te plannen.Je abonnement bepaalt hoe vaak we langskomen
Hoe vaak komen we langs voor onderhoud aan je warmte-installatie?
- Standaard of Top abonnement: elke twee kalenderjaren
- Standaard+ of Top+ abonnement: elk kalenderjaar
Let op: er zitten niet precies 12 of 24 maanden tussen twee onderhoudsbeurten. Dat is omdat we onze onderhoudsafspraken duurzaam inplannen: we laten onze monteurs zo min mogelijk kilometers rijden. Zo verbruiken ze minder brandstof en dat is beter voor het milieu. Daarom kan het soms wat korter of langer duren voor je aan de beurt bent. Je ontvangt vanzelf bericht als het tijd is voor onderhoud.
Je cv-ketel en/of waterpomp werkt niet. Wat nu?
Ondanks het regelmatige onderhoud kan het zo zijn dat je cv-ketel of warmtepomp niet goed werkt. Denk eraan om tussen de onderhoudsbeurten door zelf te controleren of de waterdruk nog in orde is. Het is ook slim om af en toe je radiatoren te ontluchten.
Werkt je warmte-installatie toch niet goed of heb je een storing? We helpen je graag. Neem contact op met onze . Of bel ons op 088 - 244 0889. We staan op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur voor je klaar. Daarbuiten en in het weekend is dit nummer alleen bereikbaar voor storingen met spoed.
Heb je een storing, maar zijn we nog niet langs geweest voor een KetelCheck? We brengen in dit geval wel arbeidskosten en materiaalkosten in rekening.
Abonnement opzeggen of verhuizen
Het KetelComfort en Warmtepomp abonnement sluit je af voor 12 maanden. Daarna kun je het maandelijks opzeggen.
Ga je binnen het eerste jaar (of daarna) verhuizen? Dan kun je je abonnement op je nieuwe adres overzetten. We moeten wel eerst controleren of die warmte-installatie geschikt is om in onderhoud te nemen. Neem daarom eerst contact op met de Klantenservice via 088 - 244 0880 (op werkdagen tussen 08.00 uur en 18.00 uur).
Wil je je abonnement opzeggen? Neem dan ook contact op met de Klantenservice via 088 - 244 0880 (op werkdagen tussen 08.00 uur en 18.00 uur) of stuur ons een mailtje.