Verzorgingstehuis of seniorenwoning
Opzeggen? Bel ons even.
Als je naar een verzorgingstehuis gaat, moet je je Eneco-contract(en) helaas opzeggen. Verhuis je naar een seniorenwoning waar geen gasaansluiting is, dan kun je wel je contract voor stroom meenemen. Je zegt dan alleen je contract voor gas op.
Mocht de einddatum van je contract nog niet bereikt zijn, dan ontvang je in deze gevallen geen boete.
Opzeggen doe je telefonisch. Houd je klantnummer en verhuisdatum bij de hand.
Stappenplan per situatie
Hier vind je 2 stappenplannen. Ze beschrijven precies wat je moet doen als je verhuist naar een verzorgingstehuis of een seniorenwoning.
Eneco en verhuizen naar een verzorgingstehuis
- Zeg je contract op
Verhuis je naar een verzorgingstehuis, dan moet je helaas je contract bij Eneco volledig opzeggen. Doe dit minimaal twee weken voor het inleveren van de sleutel van je oude huis. Geef je verhuizing en opzegging telefonisch door aan onze Klantenservice. - Geef je meterstanden door
Twee werkdagen voor het inleveren van je sleutel ontvang je een verzoek om de meterstanden van je oude woning door te geven. Als we een mailadres van je hebben, krijg je dat verzoek per mail, anders ontvang je een meterstandenkaart via de post. De standen doorgeven gaat het gemakkelijkst online. We ontvangen ze graag binnen 5 werkdagen na het inleveren van de sleutel van je oude huis. - Je eindnota
Rond de 1 à 2 weken nadat we de meterstanden hebben ontvangen, krijg je de eindnota van je oude woning op je nieuwe adres of per mail. Had je een Mijn Eneco-account, dan sluiten we dat als je geen klant meer bij ons bent. Daardoor kun je de eindnota niet meer raadplegen via Mijn Eneco.
Eneco en verhuizen naar een seniorenwoning
Verhuis je naar een seniorenwoning zonder gas, dan kun je voor je stroom klant blijven bij Eneco.
- Geef je verhuizing door
Bij voorkeur minimaal 14 dagen voor je de sleutel krijgt. Omdat je je contract voor gas wilt opzeggen, werkt bellen met onze Klantenservice het snelst. Geef duidelijk aan dat je het contract voor stroom wilt meenemen en dat voor gas wilt beëindigen. - Geef je meterstanden van je oude woning door
Twee werkdagen voor het inleveren van de sleutel van je oude huis ontvang je een verzoek om de meterstanden daarvan door te geven. Per mail wanneer we je e-mailadres hebben, of per post (meterstandenkaart) als we dat niet hebben. Geef de standen door binnen 5 dagen nadat je de sleutel ingeleverd hebt, liefst online. - Geef de meterstanden van je nieuwe woning door
Drie dagen voor ontvangst van de sleutel van je nieuwe woning ontvang je een meterstandenverzoek voor die woning. Deze standen kun je online doorgeven zodra je de sleutel hebt ontvangen. Doe het in ieder geval binnen 5 werkdagen. - Je nieuwe termijnbedrag
Binnen 4 weken na het doorgeven van de meterstanden van je nieuwe woning ontvang je een bevestiging van je nieuwe termijnbedrag. Je kunt dat als je wilt zelf aanpassen via Mijn Eneco. - Je eindnota
Uiterlijk 1 à 2 weken nadat wij de eindmeterstanden hebben ontvangen, krijg je de eindnota van je oude huis op je nieuwe adres. Als je hebt aangegeven dat je dit soort berichten liever per e-mail ontvangt, zorgen we daarvoor.
Hoe ziet mijn eindnota er straks ongeveer uit?
Je hebt nu alleen je contract voor gas opgezegd, maar je neemt nog wel stroom bij ons af. Op de eindnota maken we daarom alleen een laatste berekening van het product dat is beëindigd, gas in dit geval. Ook de verrekende termijnbedragen gaan alleen over gas. Het deel van de termijnbedragen dat bedoeld is voor stroom wordt pas op je volgende jaarnota verrekend.
Veelgestelde vragen
- Omdat we in seniorenwoningen vaak alleen stroom kunnen leveren, is Toon niet geschikt voor zo'n woning. Is het in jouw geval anders, neem dan even contact met ons op.
- Als je nog niet precies weet wanneer je verhuist, is dat geen probleem. Je kunt de verhuisdatum later doorgeven. Je kunt ook de vertrekdatum uit je oude huis en de datum van intrekken in je nieuwe huis los van elkaar doorgeven. We beëindigen het contract op je oude adres pas wanneer de definitieve datum bekend is. Tot die tijd kun je er gewoon gebruikmaken van de producten en diensten van Eneco. Geef wel altijd een juist nieuw postadres aan ons door.
- Nee, dat hoeft niet. Als je een slimme meter had, lezen wij de standen uit. Wel moet je de verhuizing en de beëindiging van (een deel van) het contract telefonisch aan ons doorgeven. Heb je alleen een slimme meter voor stroom en beëindig je ook (of alleen) je gas- of warmtecontract, dan moet je de gas- of warmtemeterstanden wel zelf aan ons doorgeven.