Ook geen stroom bij de buren
Waarschijnlijk komt de storing door een probleem in het netwerk als de hele straat of wijk geen stroom heeft. Meld dan de stroomstoring bij het Nationale Storingsnummer: 0800 - 9009 (gratis).
De storing is alleen bij jou thuis
Als je buren wel stroom hebben, dan wordt de stroomstoring waarschijnlijk veroorzaakt door iets in je meterkast. Er zijn verschillende situaties. Welke is voor jou van toepassing?
De stroom is gedeeltelijk uitgevallen
1. Controleer de schakelaars of zekeringen in je meterkast.
2. Zet de schakelaar om als deze uit staat of vervang de zekering als deze kapot is.
3. Is het probleem nog niet opgelost? Neem dan contact op met een erkende installateur. Houd er wel rekening mee dat de installateur hiervoor kosten in rekening kan brengen.
De stroom is helemaal uitgevallen en de aardlekschakelaar staat uit
1. Controleer de aardlekschakelaar. Staat deze uit? Zet de schakelaar dan weer omhoog.
2. Gaat de stroom er direct weer af? Zet dan alle apparaten die gekoppeld zijn aan de aardlekschakelaar uit.
3. Zet de aardlekschakelaar weer aan. Zet nu de apparaten één voor één weer aan. Waarschijnlijk gaat de stroom er dan bij een bepaald apparaat weer af. Dat apparaat maakt dan kortsluiting en veroorzaakt de storing. Je kunt het apparaat dan niet meer veilig gebruiken.
4. Helpt dit niet? Schakel dan een erkende installateur in. Houd er wel rekening mee dat de installateur hiervoor kosten in rekening kan brengen.
De stroom is helemaal uitgevallen en de aardlekschakelaar staat aan
1. Staat de aardlekschakelaar omhoog? Check dan de schakelaars of zekeringen in de meterkast.
2. Staat één van de schakelaars van de groep naar beneden? Activeer dan de groep door de schakelaar om te zetten.
3. Staan alle schakelaars omhoog? Bel dan het Nationaal Storingsnummer gas en stroom op 0800 - 9009 (gratis).