Verhuizen
Je verhuizing doorgeven, klant worden of je energiecontract opzeggen? Je regelt het in een paar minuten. Op deze pagina zie je per situatie wat je moet doen. Kom je er niet uit? Stel je vraag meteen aan onze Klantenservice.


Regel het zelf makkelijk online

Uitleg bij elke verhuissituatie
Zo werkt het:
- Geef je verhuizing door in Mijn Eneco. Dat kan vanaf vijf maanden voor je verhuizing. Je krijgt de bevestiging hiervan per e-mail.
- Je wilt natuurlijk alleen betalen voor de energie die je verbruikt. Daarom hebben we de meterstanden nodig van je oude en je nieuwe woning. Gaat het om (een) slimme meter(s)? Dan hoef je niets te doen: we krijgen de meterstanden automatisch op de sleuteldatum.
Heb je (een) analoge meter(s)? Dan krijg je een tot drie dagen voor de sleuteldatum per e-mail een meterstandenverzoek. In de e-mail vind je een link waarmee je de meterstanden kan doorgeven. Als je in je oude én je nieuwe woning een analoge meter hebt, krijg je dus twee e-mails met meterstandenverzoeken van ons. - Tot slot krijg je per e-mail de eindnota. Dat gebeurt binnen drie weken nadat de energielevering is gestopt in je oude woning. Hierop verrekenen we de kosten van je verbruik met de termijnbedragen die je al hebt betaald.
Je bent van harte welkom! We regelen graag de energie in jouw nieuwe woning. Zo werkt het:
- Meld je online aan voor Eneco energie. Daarna krijg je per e-mail een bevestiging van je aanmelding.
- Geef je meterstanden door. Zo weten we precies wat de beginstand is en betaal je dus alleen voor de energie die je verbruikt. Heb je een slimme meter? Dan hoef je niets te doen, we krijgen je meterstanden automatisch op de dag dat je energielevering start.
Heb je een analoge meter? Dan krijg je 1-3 dagen voordat je energielevering start een e-mail met daarin een link waarmee je de meterstanden kan doorgeven.
Let op: vergeet niet je contract van je oude woning bij je vorige energieleverancier op te zeggen.
Wil je je Eneco contract niet meenemen naar je volgende woning? Dat vinden we jammer. We kijken graag met je mee naar een contract dat bij je past. Opzeggen doe je telefonisch via onze Klantenservice op 088 - 895 5955. We staan voor je klaar op werkdagen tussen 08:00 en 16:00 uur.
Let op: de afgelopen tijd is het erg druk geweest bij onze Klantenservice. Door tijdelijk om 16.00 uur te sluiten, kunnen onze medewerkers de vele openstaande vragen beantwoorden.
Van 16.00 tot 18.00 uur kan je je vraag stellen via chat bij onze Klantenservice. Of regel zelf je energiezaken eenvoudig online in onze app of Mijn Eneco.- Heb je vandaag nog energie nodig? Dat regelen we voor je. Meld je hier aan.
Je Toon-abonnement is gekoppeld aan je adres en verhuist dus niet automatisch mee. Dit kan je doen:
- Geef eerst je verhuizing online door. Het Toon-abonnement stopt dan automatisch op je oude adres. Je kan Toon gewoon aan de muur laten hangen.
- Bel daarna onze Klantenservice op 088 - 895 5955 (op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 en 16.00, je betaalt je reguliere belkosten) voor de mogelijkheden op je nieuwe adres voor Toon en vraag een nieuw Toon-abonnement aan.
Let op: de afgelopen tijd is het erg druk geweest bij onze Klantenservice. Door tijdelijk om 16.00 uur te sluiten, kunnen onze medewerkers de vele openstaande vragen beantwoorden. Van 16.00 tot 18.00 uur kan je je vraag stellen via chat bij onze Klantenservice. Of regel zelf je energiezaken eenvoudig online in onze app of Mijn Eneco.
Heb je nog geen Toon en wil je er een aanvragen? Of de slimme functies activeren van de Toon die al in je nieuwe woning hangt? Regel het online.
Verhuis je naar een woning met stadswarmte? Lees er alles over op onze servicepagina. En meld je eenvoudig online aan.
Woon je in een woning met stadswarmte en/of verhuis je naar een huis met stadswarmte? Bel op werkdagen tussen 08.00 en 16.00 uur onze Klantenservice op 088 - 895 5955, dan melden wij je af.
Let op: de afgelopen tijd is het erg druk geweest bij onze Klantenservice. Door tijdelijk om 16.00 uur te sluiten, kunnen onze medewerkers de vele openstaande vragen beantwoorden. Van 16.00 tot 18.00 uur kan je je vraag stellen via chat bij onze Klantenservice. Of regel zelf je energiezaken eenvoudig online in onze app of Mijn Eneco.
- Ga je verhuizen en heb je een onderhoudsabonnement van KetelComfort® voor je cv-ketel? Je abonnement is gekoppeld aan je ketel en verhuist dus niet mee. Onze Klantenservice helpt je verder je abonnement stop te zetten.
- Heb je nog geen onderhoudsabonnement voor je cv-ketel? Of wil je in je nieuwe woning weer KetelComfort®? Regel online je onderhoudsabonnement.
Dit kan je doen als er een boiler, cv-ketel of geiser van Eneco in je huis hangt:
- het huurcontract overnemen of laten overnemen door de nieuwe bewoner
- het huurapparaat laten verwijderen
- het huurapparaat kopen
Ga je voor een van deze opties? Stuur ons een e-mail of bel 088 - 895 5000. Liever eerst wat meer informatie? Meer over huurapparaten van Eneco.
- Onze Klantenservice helpt je verder.
- Ben je verhuisd naar een woning met zonnepanelen? Check dan via de website energieleveren.nl of de zonnepanelen geregistreerd zijn. Waarschijnlijk hebben de vorige bewoners dat al wel gedaan, het is namelijk verplicht.
- Laat je zonnepanelen achter op je oude woning? Dan verrekenen we tot de sleuteldatum de teruglevering van je zonnepanelen met je verbruik. Dit zie je terug op je eindnota. En die krijg je binnen drie weken nadat de energielevering is gestopt in je oude woning.