Je contract of product annuleren
Heb je een energiecontract of abonnement afgesloten en/of een product bij ons gekocht en heb je je bedacht? Jammer! Als je dit binnen 14 dagen na contractbevestiging of ontvangst van het product bij ons aangeeft, is annuleren kosteloos. Op deze pagina lees je hoe het werkt.



Annuleren doe je zo
Binnen de 14 dagen bedenktijd kun je op deze manieren annuleren:
- Gebruik het online annuleringsformulier of print de PDF en stuur die naar ons op.
- Voor de contractbevestiging heb je een mail van ons ontvangen. In de bijlage bij je contract zit het 'Modelformulier voor annulering'. Print het uit en stuur het ondertekende formulier naar ons op.
- Bel onze Klantenservice, we helpen je graag.
Bevestiging van je annulering
Als je op een van de bovenstaande manieren je contract of aankoop van je product hebt geannuleerd, ontvang je daarover binnen drie dagen een bevestigingsmail.
Let op: annuleren kan alleen op een van de bovenstaande manieren en binnen 14 dagen nadat je de contractbevestiging of het product hebt ontvangen.
Wanneer gaat je bedenktijd in?
Annuleren is kosteloos binnen de bedenktijd. Als je annuleert ná installatie van een product brengen we mogelijk verwijderingskosten bij je in rekening. In je contract en/of voorwaarden vind je welke kosten dat zijn en hoe we die met je verrekenen.
Hieronder zie je voor een paar situaties wanneer je bedenktijd in gaat.
- Stroom en/of gas en/of warmte: na ontvangst contractbevestiging. Dus nog vóór levering
- Aanschaf van Toon®: na de installatie van Toon®
- Abonnement op Toon®: na ontvangst contract
- Aanschaf van Toon® inclusief een abonnement op Toon®: na installatie van Toon®
- Aanschaf van een cv-ketel: na ontvangst van de ketel
- Abonnement KetelComfort®: na ontvangst contractbevestiging
- Aanschaf van een cv-ketel inclusief een KetelComfort® abonnement: na ontvangst van de ketel
- Aanschaf van StukjeZon®: na ontvangst contract
- Aanschaf van Toon® en een cv-ketel: na ontvangst van het laatste product
Veelgestelde vragen
- Zeker. Je kan je contract en/of product 14 dagen na de contractbevestiging of ontvangst ervan kosteloos annuleren. Je bereikt onze Klantenservice via 088 - 895 5955. We helpen je graag.
- Ben je voor stroom en/of gas weggegaan bij Eneco en heb je spijt van je overstap of ben je misleid door een verkoper?
Binnen 14 kalenderdagen na de (schriftelijke) bevestiging kun je de overeenkomst kosteloos annuleren. Je kunt deze voorbeeldbrief gebruiken. Na de annulering blijf je gewoon klant bij Eneco.
Als je bedenktijd van 14 dagen voorbij is, maar je kunt aantonen dat je bent misleid, kun je de overeenkomst ongedaan maken. Neem hiervoor zo snel mogelijk schriftelijk contact op met je nieuwe energieleverancier. Ga naar consuwijzer.nl voor een voorbeeldbrief. Je krijgt de energiekosten van de periode na je overstap terug. Lukt dit niet, bel dan met onze Klantenservice.
Ben je niet misleid, dan kun je de overeenkomst toch nog annuleren. Als je weer een energiecontract bij ons sluit voor 3 jaar of meer, vergoeden vergoeden we de opzegboete van de andere leverancier tot een maximum van € 125 per energieproduct, met een maximum van € 250 per klant. - De wettelijke bedenktijd is 14 dagen na het ontvangen van de contractbevestiging en/of het product. Hierna is kosteloos annuleren niet meer mogelijk. Opzeggen kan wel. Je betaalt dan een opzegboete. Lees hier hoe het werkt
- Soms kruist het verwerken van de annulering het aanmaken van e-mails en krijg je toch nog een e-mail van ons. Blijft dit langer dan een week duren, dan kan het zijn de annulering niet goed verwerkt is. Neem dan contact op met de Klantenservice.
- Als je je contract en/of product hebt geannuleerd, ontvang je daarover binnen drie dagen een bevestigingsmail. Heb je na drie dagen nog niets van ons gehoord, neem dan contact op met onze Klantenservice.
Let op: annuleren kan alleen binnen 14 dagen nadat je de contractbevestiging en/of het product hebt ontvangen.