Eenmalige kostennota
Soms brengen we kosten bij je in rekening die maar één keer voorkomen. Die horen niet thuis op de termijnnota, vandaar dat we ze apart in rekening brengen. Zo’n ‘aparte’ factuur heet een eenmalige kostennota. Hij kan positief, negatief, of op nul uitkomen. Een opsomming van de eenmalige kostennota’s die je van ons kunt krijgen:
Eenmalige nota van € 0
Heb je een nota van € 0 gekregen? Dat kan kloppen! We zijn namelijk bij wet verplicht je voor elke ‘aankoop’ een nota te sturen. Dat kan bijvoorbeeld een gratis Toon bij je energiecontract zijn. Of je aankoopbewijs voor een Stukje Zon. Je kunt de nota dus zien als een aankoopbevestiging. Jij hoeft in ieder geval niets te betalen.
Eenmalige nota waarbij je geld terug krijgt
Soms krijg je eenmalig geld terug, los van de verrekening van je jaarnota of een fout in een nota. Dat komt voor als we je de volgende bedragen uitbetalen:
- een boetevergoeding (opzegvergoeding)
- een premium
- windkrachtkorting
- een compensatie.
Eenmalige nota waarbij je moet betalen
In de volgende gevallen sturen we je een losse, eenmalige factuur voor specifieke kosten:
- aanmaningskosten (incassotraject)
- terugbetalen boetevergoeding
- terugbetalen premium
- kosten die bij Toon horen (aankoop en/of installatie en uitbreiding op zon)
- kosten bezoek monteur Eneco Installatiebedrijven (EIB).