Te veel betaald? Dan krijg je geld terug.
Wanneer krijg je geld terug?
Je krijgt geld van ons terug als aan het einde van een periode blijkt dat je voor meer energie hebt betaald dan je hebt verbruikt. Meestal blijkt dat bij de jaarnota, maar het kan ook voorkomen bij een eindnota, als je bijvoorbeeld verhuist en Eneco niet meeneemt. Je krijgt in zulke gevallen een eindafrekening van ons, en daaruit kan blijken dat je te veel betaald hebt.
Heb je nog openstaande rekeningen of een lopende betalingsregeling, dan halen we die bedragen eerst van het creditbedrag af. Dat staat ook vermeld op je jaar- of eindnota. Je krijgt teruggestort wat na de verrekening overblijft.
Na 1 of 2 weken op je rekening
Krijg je geld terug naar aanleiding van je jaarnota, dan staat het binnen 7 dagen na de factuurdatum op je rekening. Gaat het om een ander soort creditnota, houd dan 14 dagen als richtlijn aan. Het geld eerder ontvangen is helaas niet mogelijk.
Op welke rekening komt het geld?
In principe storten we het geld terug op dezelfde rekening waarvan je termijnbedragen afgeschreven worden. Wil je dat we een ander rekeningnummer gebruiken, neem dan contact op met onze Klantenservice.
Geld terug? Lager termijnbedrag!
Blijkt uit je jaarnota dat je afgelopen jaar te veel betaald hebt, dan krijg je geld van ons terug. We stellen ook meteen je termijnbedrag voor het komend jaar naar beneden bij. Zo betaal je niet te veel vooruit. Ben je bang dat je door die aanpassing op de volgende jaarnota moet bijbetalen? In Mijn Eneco pas je heel eenvoudig je termijnbedrag weer aan.
Veelgestelde vragen
- Nee. We verrekenen bij openstaande bedragen en bij lopende betalingsregelingen. Maar bij kwijtgescholden schulden wordt er niet verrekend. Als wij eenmaal hebben ingestemd met een schuldsanering, verrekenen we de tegoeden op andere accounts of klantnummers niet meer met de kwijtgescholden bedragen. Je ontvangt het tegoed op je nieuwe account dan gewoon terug.
- We storten het bedrag op de rekening waarvan ook je termijnbedragen worden afgeschreven. Als je een ander rekeningnummer wilt gebruiken, neem dan contact op met onze Klantenservice.
- In Mijn Eneco kun je heel gemakkelijk zelf je termijnbedrag hoger of lager instellen.
- Dat staat in je jaarnota, net als het bedrag dat je van ons terugkrijgt.