Betalingsregeling

Het kan een keer gebeuren dat je je nota niet kunt betalen. Hij komt bijvoorbeeld op een verkeerd moment. Of is misschien hoger dan verwacht. Een betalingsregeling met Eneco kan in zo'n situatie handig zijn. We maken dan een afspraak met je om je nota in delen te betalen. Je regelt het makkelijk in de Eneco app of in Mijn Eneco.

Zo werkt een betalingsregeling

De nota waarvoor je een betalingsregeling hebt, delen we op in termijnen. Elke maand betaal je zo’n termijn. Ook betaal je de nota’s die je normaal al van ons krijgt. In Mijn Eneco of de Eneco app kun je altijd je betalingsregeling bekijken. Je ziet daar bijvoorbeeld hoeveel termijnen je nog moet betalen.

Wanneer je moet betalen

Betaal je via automatische incasso? Ongeveer zes dagen voor de vervaldatum krijg je een bericht van ons waarin je ziet wanneer we de volgende termijn afschrijven. Heb je geen automatische incasso en maak je zelf de termijnen over? Dan ontvang je tien dagen voor de vervaldatum een bericht van ons waarin staat wanneer je moet betalen. 

Betaal de termijnen op tijd

Een van de dingen die we met je afspreken, is dat je elke maand op tijd betaalt. Dat geldt voor de termijn van je betalingsregeling, maar ook voor de andere bedragen (nota's) die je nog aan ons moet betalen. Anders wordt je betalingsregeling stopgezet. Het bedrag dat nog over is van de betalingsregeling moet je dan in één keer betalen. Het is belangrijk dat je dit volledige bedrag op tijd betaalt, om extra kosten of het beëindigen van je energiecontract te voorkomen. 

Heb je moeite om de energierekening te betalen?

Je staat er niet alleen voor. Eneco werkt samen met Geldfit om je verder te helpen. Ga naar geldfit.nl/energie. Krijg anoniem gratis advies en tips om energie te besparen. Controleer op welke financiële regelingen je mogelijk recht hebt en krijg hulp bij het aanvragen ervan. Of lees waar je terecht kan voor hulp. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt. 

Heb je hulp nodig bij je schulden?

Dan kun je ook direct schuldhulpverlening bij je gemeente aanvragen. Wil je liever dat wij je gemeente informeren, zodat ze contact met je kunnen opnemen over schuldhulpverlening? Laat het ons dan weten. Kun je aantonen dat je schuldhulpverlening hebt aangevraagd of krijg je al schuldhulpverlening? Laat je schuldhulpinstantie dan contact met ons opnemen schuldhulpverlening@eneco.com.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice