Te veel betaald? Dan krijg je geld terug.

Soms blijkt uit je jaarnota of na een verhuizing dat je geld van ons terugkrijgt, omdat je voor meer energie hebt betaald dan je hebt verbruikt. Dat creditbedrag storten we binnen twee weken terug op je rekening. Zo werkt het.

Wanneer krijg je geld terug?

Je krijgt geld van ons terug als aan het einde van een periode blijkt dat je voor meer energie hebt betaald dan je hebt verbruikt. Meestal blijkt dat bij de jaarnota, maar het kan ook voorkomen bij een eindnota, als je bijvoorbeeld verhuist en Eneco niet meeneemt. Je krijgt in zulke gevallen een eindafrekening van ons, en daaruit kan blijken dat je te veel betaald hebt.

Heb je nog openstaande rekeningen of een lopende betalingsregeling, dan halen we die bedragen eerst van het creditbedrag af. Dat staat ook vermeld op je jaar- of eindnota. Je krijgt teruggestort wat na de verrekening overblijft.

Na 1 of 2 weken op je rekening

Krijg je geld terug naar aanleiding van je jaarnota, dan staat het binnen 7 dagen na de factuurdatum op je rekening. Gaat het om een ander soort creditnota, houd dan 14 dagen als richtlijn aan. Het geld eerder ontvangen is helaas niet mogelijk.

Geld terug? Lager termijnbedrag!

Blijkt uit je jaarnota dat je afgelopen jaar te veel betaald hebt, dan krijg je geld van ons terug. We stellen ook meteen je termijnbedrag voor het komend jaar naar beneden bij. Zo betaal je niet te veel vooruit. Ben je bang dat je door die aanpassing op de volgende jaarnota moet bijbetalen? In Mijn Eneco pas je heel eenvoudig je termijnbedrag weer aan.

Op welke rekening komt het geld?

In principe storten we het geld terug op dezelfde rekening waarvan je termijnbedragen afgeschreven worden. Wil je dat we een ander rekeningnummer gebruiken, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice