U bent nu hier

Vergoeding bij een gas- of stroomstoring

Je netbeheerder probeert een stroom- of gasstoring altijd zo snel mogelijk op te lossen. Soms kan de storing helaas niet direct opgelost worden. Je hebt dan misschien recht op een vergoeding.

Je krijgt deze vergoeding als compensatie voor het ongemak. De Autoriteit Consument & Markt bepaalt de hoogte van de vergoeding.

Recht op vergoeding?

  • Als je minimaal 4 uur geen stroom of gas hebt.
  • Als de storing een gevolg is van een storing in het netwerk.

Hoeveel krijg je vergoed?

Je krijgt € 35 vergoed als je langer dan 4 uur geen stroom of gas hebt. Voor elke 4 uur daarna krijg je € 20. Dus na 8 uur krijg je € 55 en na 12 uur € 75 vergoeding.

Service van Eneco
Service van Eneco

Hoe ontvang ik deze vergoeding?

Je netbeheerder stuurt je een bericht waarin staat hoeveel vergoeding je ontvangt. Daarna wordt de vergoeding automatisch op je bankrekening gestort. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Phone

Bellen

Hulp nodig bij het vinden van een antwoord op je vraag? Klik hieronder om naar onze telefoonnummers te gaan:

Telefoonnummers

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen