Aanpassing voorwaarden

Service en onderhoudsabonnement
Laat je een apparaat door ons onderhouden? Dan gelden voortaan de Algemene voorwaarden voor Service en Onderhoud augustus 2022. We hebben de volgende onderwerpen duidelijker omschreven:
- met welk percentage we jaarlijks onze prijzen mogen indexeren: de index ‘cao-lonen per uur inclusief bijzondere beloningen, Bouwnijverheid’ zoals vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van het voorafgaande jaar. Op 1 augustus 2022 corrigeren we onze prijzen. We informeren je dan via de termijnnota die je tussen half juni 2022 en half juli 2022 ontvangt. Het nieuwe bedrag staat daar dan ook op. Je kunt je termijnnota ook bekijken via de Eneco app of Mijn Eneco.
- hoe snel je op onze hulp kunt rekenen bij het verhelpen van een storing.
- wat we precies van je nodig hebben als we bij je op bezoek komen om ons werk te doen.
- in ons onderhoudsabonnement voor cv-ketels hebben we ook duidelijker omschreven dat Eneco de overeenkomst kan beëindigen als je (thuis)situatie niet (meer) voldoet aan bepaalde randvoorwaarden.
Wil je weten welke Service en onderhoudscontract je hebt? Dit zie je in de Eneco app of in Mijn Eneco bij het onderdeel 'Onderhoud'.
Voorwaarden
Productvoorwaarden KetelComfort Standaard (pdf)
Productvoorwaarden KetelComfort Standaard+ (pdf)
Productvoorwaarden KetelComfort Top (pdf)
Productvoorwaarden KetelComfort Top+ (pdf)
Huurapparaten
Huur je bij ons een apparaat, zoals een boiler, cv-ketel of geiser? Dan gelden vanaf nu:
- Algemene voorwaarden Verhuur augustus 2022 (pdf)
Hierin leggen we duidelijker uit wat je moet doen in geval van een storing of (vermoedelijke) schade.
- Productvoorwaarden Installatie en Koop augustus 2022 (pdf)
Hierin hebben we enkele zaken rondom je garantie duidelijker omschreven.
- Tarievenregeling voor verkoop en verhuur augustus 2022 (pdf)
Hierin hebben we onder andere duidelijker omschreven dat en met welk percentage we jaarlijks de prijzen mogen indexeren: de index ‘cao-lonen per uur inclusief bijzondere beloningen, Bouwnijverheid’ zoals vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van het voorafgaande jaar.
Op 1 augustus 2022 corrigeren we onze prijzen. We informeren je dan via de termijnnota die je tussen half juni 2022 en half juli 2022 ontvangt. Het nieuwe bedrag staat daar dan ook op. Je kunt je termijnnota bekijken via de Eneco app of in Mijn Eneco.
Veelgestelde vragen
Als je het apparaat wat je nu huurt wilt kopen, neem dan even contact op met onze Klantenservice. We helpen je graag.
De maandelijkse huur voor je apparaat betaal je via de termijnnota. Als je ook energie van Eneco hebt, dan staat alles dus op dezelfde rekening.
Bekijk je termijnnota via de Eneco app of Mijn Eneco.
Ga je niet akkoord met deze voorwaardenwijziging, dan kun je tot uiterlijk 1 augustus 2022 je huurcontract en/of onderhoudsabonnement opzeggen. Als je je huurcontract opzegt, kun je het apparaat niet zelf (laten) verwijderen. Dit moet altijd door Eneco gebeuren. Soms moet je dan verwijderings- en verwerkingskosten betalen. Deze tarieven vind je in de Tarievenregeling voor Verhuur van Apparaten.
Wij nemen vanzelf contact met je op als je apparaat toe is aan onderhoud. Vaak plakt de monteur een sticker op je apparaat als hij het onderhoud uitvoert. Daarop staat meestal ook wanneer je apparaat weer onderhoud moet krijgen. Geen sticker? Kijk even in de gebruiksaanwijzing van je apparaat. Daarin staat vaak ook om de hoeveel tijd de fabrikant het onderhoud aanraadt.
Wist je trouwens dat niet alle apparaten onderhoud nodig hebben? Een elektrische boiler hoeft bijvoorbeeld niet onderhouden te worden.
Regelmatig onderhoud van je ketel is onderdeel van het Eneco KetelComfort® abonnement. Afhankelijk van het type abonnement komen we ieder jaar of om het jaar.
De datum van onderhoudsbeurt hangt af van de routes die onze monteurs rijden. Je krijgt vanzelf een uitnodiging als de monteur bij je in de buurt zal zijn. Zo proberen we het aantal kilometers te beperken. Door dit duurzame plannen kan het soms iets langer/korter duren voor je weer aan de beurt bent.Als het tijd is voor de volgende onderhoudsbeurt, krijg je een uitnodiging van ons. Of je ziet een melding in de Eneco app of in Mijn Eneco. Daar maak je dan ook meteen online een afspraak en vind je alle informatie over je abonnement.
Geeft je Toon vóór die tijd: ‘Je ketel is nu toe aan onderhoud’? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Staat je vraag er niet tussen?
Onze Klantenservice helpt je graag verder.