Toegankelijkheidsverklaring Eneco
Wij zetten ons in om onze digitale communicatie en diensten voor iedereen toegankelijk te maken. Bijvoorbeeld het afsluiten of verlengen van een energiecontract. Wij doen dit door onze diensten te toetsen aan de relevante toegankelijkheidsstandaarden die zijn opgenomen in de W3C Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 Level A en AA, in de EN 301 549 norm en Richtlijn (EU) 2019/882 betreffende de toegankelijkheidsvoorschriften voor producten en diensten (Accessibility Act).
We hebben onze digitale omgevingen die onze e-commerce diensten ondersteunen aangepast. Die zijn nu:
- waarneembaar;
- bedienbaar;
- begrijpelijk;
- en robuust.
Wat is er aangepast?
We hebben onze digitale toegankelijkheid verbeterd door bijvoorbeeld:
- Schermen toegankelijk te maken via toetsenbordnavigatie.
- Beschrijvende teksten aan afbeeldingen toe te voegen.
- Kleurcontrast te verbeteren om de leesbaarheid te bevorderen.
- Paginakoppen te organiseren ter ondersteuning van logische en een natuurlijke navigatie.
- Tekst en lay-out aan te passen, zodat we duidelijkheid en bruikbaarheid kunnen garanderen bij het inzoomen.
Hoe zorgen we voor digitale toegankelijkheid in de toekomst?
We vinden digitale toegankelijkheid belangrijk. Daarom toetsen en monitoren we voortdurend onze communicatie en diensten, zodat de toegankelijkheid steeds verder verbetert en altijd voldoet aan de geldende regelgeving. Daarbij organiseren we:
- Digitale en sociale toegankelijkheidstrainingen voor onze medewerkers, waarbij de principes van de WCAG 2.1 worden verankerd in onze dagelijkse bedrijfsvoering en werkzaamheden.
- Audits met externe partijen.
Ook blijven we investeren in tooling die ons helpt de gebruikerservaring voor iedereen te verbeteren.