Storing aan je geiser
Heb je geen warm water? Mengt het water niet goed of is er te weinig druk op het water uit de kraan? Vaak kun je de storing gewoon zelf oplossen. Op deze pagina zie je hoe je dat doet.



Zelf de storing oplossen?
Dat doe je zo
Als je gas ruikt, is er misschien een gaslek. Omdat dat erg gevaarlijk is, moet je gelijk handelen. Dit moet je doen:
- Handel snel!
- Doe geen lampen of apparaten aan.
- Sluit de hoofdgaskraan en verlaat je woning.
- Bel 112 of het Nationaal storingsnummer op 0800 - 9009.
- Controleer of de gaskraan open staat.
- Heeft de geiser een stekker? Zorg er dan voor dat die goed in het stopcontact zit.
- Volg de instructies op de geiser of in de handleiding om de waakvlam weer aan te steken en het apparaat weer werkend te krijgen.
- Krijg je de geiser niet aan of wordt het water nog steeds niet warm? Neem dan contact op met onze Klantenservice, we helpen je graag verder.
Heb je het probleem alleen in de douche?
- Controleer of de douchekop ontkalkt moet worden.
- Heb je een tijdje geleden een waterbesparende douchekop geïnstalleerd? Dit kan zorgen voor een wisselende temperatuur. In dat geval kun je warme water in de badkamer testen door de warme kraan van de wastafel zachtjes aan te zetten. Heb je dan wel warm water? Dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de douchekop.
Of wordt het water niet warm genoeg?
- Op sommige geisers zit een mengknop die warm en koud water mengt tot de juiste temperatuur. Draai de mengknop verder dicht als het water te koud blijft.
- Wordt het water nog steeds niet warm genoeg? Neem dan contact met onze Klantenservice. We helpen je graag verder.
- Kijk hoe de druk bij andere warmwaterkranen is. Heb je het probleem maar bij een kraan? Dan wordt het probleem veroorzaakt door de kraan in plaats van de geiser.
- Zorg dat de hoofdkraan bij de watermeter en de waterstopkraan goed open staan. De waterstopkraan vind je achter de geiser.
- Is er nog steeds te weinig druk op het water uit de kraan? Neem dan contact op met onze Klantenservice