Alles over je cv-ketel en warmtepomp serviceabonnement

Met een serviceabonnement van Eneco houden onze monteurs je warmte-installatie in topconditie. Is er toch iets aan de hand? Je kunt je dag en nacht op ons rekenen. Op deze pagina vind je handige informatie over je abonnement.



Snel naar:


Wil je weten welk abonnement je hebt? Of wanneer we langskomen voor onderhoud? Bekijk dan Mijn Eneco of de Eneco app.

 

Start van het serviceabonnement voor je cv-ketel en warmtepomp

Heb je net serviceabonnement genomen? Een goede keus. Lees hier wat je kunt verwachten.

Woon je buiten de randstad? Dan is de kans groot dat het onderhoud aan je warmte-installatie wordt gedaan door een van onze onderhoudspartners. Je krijgt dan vanzelf een brief of e-mail waarin staat wanneer je volgende onderhoudsbeurt is.

Zo vaak komen we langs voor onderhoud

Je abonnement bepaalt hoe vaak we langskomen voor onderhoud.



Elk kalenderjaar:

  • Eneco KetelComfort Standaard+
  • Eneco KetelComfort Top+
  • Eneco ServiceGemak Compleet

Elke twee kalenderjaren:


  • Eneco KetelComfort Standaard
  • Eneco KetelComfort Top
  • Eneco ServiceGemak Basis
  • Eneco ServiceGemak Extra

Let op: er zitten niet altijd precies 12 of 24 maanden tussen twee onderhoudsbeurten. Dat is omdat we onze onderhoudsafspraken duurzaam inplannen: we laten onze monteurs zo min mogelijk kilometers rijden. Daarom kan het wat langer of korter duren voordat we weer langskomen. Je ontvangt vanzelf bericht als het tijd is voor onderhoud.

 

Weten welk abonnement je ook alweer hebt? Bekijk dan de tab "Onderhoud" in Mijn Eneco of de Eneco app.

 

Reparatie of onveilige situatie

Tijdens de onderhoudsbeurt komt de monteur soms een probleem tegen wat hij niet kan oplossen. Of misschien ga je niet akkoord met de kosten voor de reparatie. Dan kunnen we je warmte-installatie niet (meer) in onderhoud nemen. Het kan ook voorkomen dat je warmte-installatie echt niet veilig meer is. Bijvoorbeeld omdat er kans bestaat op brand. Dat is gevaarlijk voor jezelf en je omgeving. In dit geval is de monteur verplicht om je toestel uit te schakelen. We zoeken dan samen naar een goede oplossing. 

Wat als je cv-ketel en/of warmtepomp niet werkt?

Ondanks het regelmatige onderhoud kan het zo zijn dat je warmte-installatie niet goed werkt. Zit de storing bij je cv-ketel? Bekijk dan onze storingspagina voor hulp.

Je kunt je storing melden via onze . We staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar. Heb je een storing, maar zijn we nog niet langsgekomen voor de eerste onderhoudsbeurt? Neem dan contact op met onze . Of bel ons op 088 - 895 5000 (op werkdagen van 08:00 uur tot 16:00 uur). De arbeidskosten en materiaalkosten zijn dan wel voor jou. Je betaalt geen voorrijkosten.

Goed om te weten: met een serviceabonnement van Eneco voor je cv-ketel en warmtepomp ben je verzekerd van hulp aan je hele warmte-installatie. Dus ook als je cv-ketel of warmtepomp los van elkaar in storing zijn.

Kosten

De kosten voor je serviceabonnement worden automatisch afgeschreven. Ben je ook klant voor stroom en/of gas van Eneco? Dan schrijven we het abonnementsgeld samen met het termijnbedrag voor je stroom en/of gas af. Dit zie je terug op je termijnnota. Heb je alleen een serviceabonnement, dan ontvang je een losse termijnnota. Je kunt al je nota’s bekijken via Mijn Eneco en de Eneco app.

Abonnement opzeggen of verhuizen

Het serviceabonnement voor je cv-ketel en warmtepomp sluit je af voor 12 maanden. Daarna kun je het maandelijks opzeggen.

 



Ga je verhuizen? Dan kun je je abonnement op je nieuwe adres overzetten. We moeten wel eerst controleren of die warmte-installatie geschikt is om in onderhoud te nemen. Neem daarom eerst contact op met de Klantenservice via 088 - 895 5000 (op werkdagen tussen 08:00 uur en 16:00 uur).

 



Wil je je abonnement opzeggen? Neem dan ook contact op met de Klantenservice via 088 - 895 5000 (op werkdagen tussen 08:00 uur en 16:00 uur) of stuur ons een mailtje.

Wij werken samen met:

Onze cv-monteurs werken door bijna heel Nederland. Buiten de randstad werken wij samen met partners voor onderhoud en /of storingen. Zo kunnen we je de juiste dienstverlening bieden door bijna heel Nederland. We werken samen met:
  • Collectief Onderhoud
  • ASN Installaties
  • BSI Breda
  • Gasservice Kennemerland B.V.
  • Sankomij

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Onze Klantenservice helpt je graag verder.Naar de Klantenservice