Historisch verbruik via je netbeheerder

Inzicht in je verbruik

Door nieuwe wet en regelgeving leest je regionale netbeheerder vanaf 1 oktober 2020 je slimme meter automatisch iedere dag uit. Deze standen worden door de netbeheerder 24 maanden bewaard. Op jouw verzoek vragen we de historische standen op bij je netbeheerder.

Inzicht in de Eneco app en Mijn Eneco

Heb je een slimme meter én Eneco toestemming gegeven deze dagelijks uit te mogen lezen? Bekijk dan je verbruiksgegevens in de Eneco app en Mijn Eneco. En je kunt je verbruik direct opslaan. Nog geen toestemming gegeven voor het uitlezen van je slimme meters? Regel dit hier eenvoudig. 

Een lagere energierekening begint met de Eneco app

Verbruik je meer energie met wassen, verwarmen of kijken? En hoe kun je besparen? De Eneco app geeft je inzicht en tips. En nog veel meer.

  • Check je energieverbruik
  • Geef je meterstanden door
  • Bekijk de Tussenstand van je jaarnota
  • Pas je termijnbedrag aan
  • Tik openstaande rekeningen af via iDEAL

Geen volledige dagstanden ontvangen?

Dit betekent dat de regionale netbeheerder de gevraagde informatie niet beschikbaar heeft voor ons. De netbeheerder geeft ons de exacte oorzaak niet door. 

Mogelijke oorzaken zijn:

  • Je slimme meter staat (een deel van) de laatste 24 maanden administratief uit
  • Je netbeheerder kan je slimme meter (een deel van) de laatste 24 maanden niet goed uitlezen door een storing
  • Je hebt (een deel van) de laatste 24 maanden geen slimme meter
  • Wij zijn (een deel van) de laatste 24 maanden niet je energieleverancier
  • Je hebt (een deel van) de laatste 24 maanden een grootverbruik aansluiting