Bespaar op laadkosten én help het stroomnet
Waarom meedoen aan Netbewust Laden?
Je ontvangt voor iedere maand dat je netbewust laadt een vergoeding van € 3,50.
Gebruik je ook slim laden? Dan bespaar je nog eens extra op de laadkosten.
Je helpt mee aan nieuwe oplossingen waarmee we het stroomnet kunnen ontlasten.
Waarom werken Eneco en de netbeheerders samen?
Ook het stroomnet in jouw wijk heeft het soms zwaar. In de toekomst kan dit voor meer stroomstoringen zorgen.
Dit initiatief is onderdeel van een landelijke samenwerking met andere energieleveranciers en netbeheerders Enexis, Stedin en Liander. In deze samenwerking vragen we huishoudens om hun energieverbruik te schuiven naar momenten dat het minder druk is op het stroomnet. Zo kunnen huishoudens in de toekomst blijven rekenen op een betrouwbare en betaalbare energievoorziening.
Hoe werkt het?
Haal je auto op werkdagen voor 17:00 uur van de laadpaal en sluit je auto pas na 21:00 uur, als het piekmoment voorbij is, aan op de laadpaal om de auto op te laden. Je kunt ook gebruik maken van de slim laden functie in de Eneco app. Je koppelt dan de auto en slim laden regelt automatisch het juiste laadmoment voor je. Je ontvangt voor iedere maand dat je netbewust laadt een vergoeding van € 3,50.
Voorwaarden
- Je hebt een vast, variabel of VoordeelMomenten contract bij Eneco
- Je woont in één van de congestiegebieden
- Je hebt een elektrische auto en een laadpaal aan huis