
Meld je huurapparaat aan
Meld je aan
Je hebt een huurapparaat van Eneco
Hangt er een boiler, geiser, cv-ketel of een ander verwarmingsapparaat van Eneco in je nieuwe woning? Vergeet dan niet een huurcontract bij ons af te sluiten. Zo'n apparaat zorgt namelijk voor je verwarming of warm water uit de kraan. En wij zorgen ervoor dat het apparaat altijd goed werkt. Ook als er iets mis is. Zo heb jij er geen omkijken naar.

Waarom huren?
Je zit er altijd warmpjes bij
Met een huurapparaat van Eneco ben je zeker van een goed, veilig en efficiënt werkend apparaat. Wij zorgen er namelijk voor dat het apparaat goed onderhouden wordt. Heb je een storing? Dan zijn we dag en nacht bereikbaar om je te helpen. En als het apparaat niet te repareren is, vervangen we het kosteloos door een vergelijkbaar apparaat. Dat hoort gewoon bij je huurcontract.

Toe aan een nieuw apparaat?
We adviseren je graag
Ben je op zoek naar een andere warmte-oplossing? Wij adviseren je graag. Je kunt voorlopig je huidige apparaat huren en op je gemak andere oplossingen bekijken. Heb je al iets nieuws? We maken graag een afspraak om ons apparaat op te halen. Neem contact met ons op om jouw situatie te bespreken. Bel naar 088 – 8 955 000 (je betaalt je gebruikelijke belkosten) op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur.

Veelgestelde vragen
- Dat hoeft niet, je kan gewoon je eigen energieleverancier kiezen. De levering van stroom en gas en de huur van het apparaat staan los van elkaar. Het apparaat dat je bij ons huurt, zorgt alleen voor de aansturing van de verwarming en/of warm water in je woning.
- Hangt er geen huurapparaat in je woning, dan kan het zijn dat de vorige bewoners deze al hebben laten verwijderen. Of dat onze informatie niet actueel is. Neem contact op met ons via 088 - 895 5000. We kijken dan of het klopt dat er geen huurapparaat aanwezig is, en passen daarna onze administratie aan.
- De verhuurder betaalt niet altijd de kosten voor een huurapparaat. Dit moet je dan als huurder zelf betalen. Staat dit wel bij jou in je huurcontract? Of in de lijst met over te nemen zaken van de vorige bewoner? Neem dan contact met ons op via 088 - 895 5000. We kijken graag samen hoe we de betaling van het huurapparaat in orde kunnen maken. En passen vervolgens de gegevens aan.
- Als je het apparaat niet gebruikt, willen we het graag terug. Ook als het een oud apparaat is. Laat het apparaat door een installateur zorgvuldig demonteren en sla het apparaat droog op. Als het apparaat in goede staat van de muur is verwijderd én nog bruikbaar is, halen we het gratis op. Moeten we zelf het apparaat van de muur afhalen? Of is het apparaat door het verwijderen niet meer bruikbaar? Dan brengen we verwijderkosten of de reële economisch waarde van het apparaat in rekening. Bel ons voor een ophaal- of verwijderafspraak op 088 – 8 955 000 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
- Het kan zijn dat je nog geen huurcontract hebt, maar wél het apparaat gebruikt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom willen we dat je je als huurder aanmeldt. Eneco is namelijk verantwoordelijk voor een goede werking van het apparaat. Het apparaat is ons eigendom en als huurder mag je het gebruiken. Is er iets mis met het apparaat, dan zorgen wij ervoor dat het apparaat wordt gerepareerd of vervangen. Daarom controleren we voor je veiligheid regelmatig onze huurapparaten.