Super handig

Goed nieuws! Vanaf nu leveren we groene energie aan je. Bij Eneco kun je alles heel makkelijk zelf regelen. Dat doe je met de Eneco app of via Mijn Eneco. Handig, want dan heb je zelf de controle.

Direct inzicht in je verbruik via de app

Regel je Energiezaken wanneer het je uit komt in Mijn Eneco

Veelgestelde vragen

  • Wanneer ontvang ik mijn jaarnota?

    Je krijgt je jaarnota ongeveer een jaar nadat je contract gestart is.

  • Hoe werkt de overgang van mijn oude leverancier?

    Wij zeggen het contract bij je oude leverancier op en zorgen er voor dat je nooit zonder stroom komt te zitten.

  • Kom ik niet zonder stroom te zitten? Of betaal ik niet dubbel?

    We zorgen er voor dat je oude contract naadloos aansluit op je nieuwe contract met Eneco. Zo zorgen we er voor dat je nooit zonder stroom komt te zitten en dat je ook niet dubbel betaald.

  • Wanneer incasseren jullie van mijn rekening?

    In Mijn Eneco kun je zien wanneer we het maandelijkse termijnbedrag van je rekening incasseren. Komt die datum niet zo goed uit? Stel dan via Mijn Eneco zelf een andere datum in.

  • Welke kosten zitten verwerkt in mijn termijnbedrag?

    Je betaalt elke maand een vast bedrag voor je verbruik. Aan het eind van het jaar verrekenen we het verschil tussen wat je betaald hebt en wat je verbruikt hebt. Verder betaal je vaste kosten, overheidsheffingen en netbeheerkosten. Als je nog extra producten afneemt, zoals een Toon of een Service contract voor je ketel dan worden die kosten ook meegenomen in je termijnbedrag. Meer over de kosten die Eneco in rekening brengt vind je hier.

  • Wat is een gemiddeld verbruik?

    Ben je benieuwd hoe jouw ingeschatte verbruik zich verhoudt tot gemiddeld verbruikt? Dat is afhankelijk van je gezinsgrootte en het type woning waar je in woont. We hebben alle informatie over gemiddeld verbruik hier voor je op een rijtje gezet. En daarnaast kunnen specifieke apparaten zoals een jacuzzi, sauna of airconditioning zorgen voor extra verbruik.

  • Kan ik mijn termijnbedrag wijzigen?

    Weet je niet zeker of je termijnbedrag wel past bij je verbruik? In de app kun je een Tussenstand check doen, dan zie je of je goed uit komt op je jaarnota. Het termijnbedrag kun je vervolgens eenvoudig aanpassen in de app of via Mijn Eneco. Je kunt trouwens ook zelf de datum kiezen waarop we je termijnbedrag afschrijven.

  • Hoe weet ik zeker dat ik niet hoef bij te betalen?

    In de app kun je een Tussenstand check doen, dan zie je of je goed uit komt op je jaarnota. Het termijnbedrag kun je vervolgens eenvoudig aanpassen in de app of via Mijn Eneco.

Contact met Eneco

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Contact met Eneco