Eneco Warmte & Koeling voor woningcorporaties
Samenwerking brengt ons verder

Open communicatie essentieel voor succes
Alles begint bij nauwe en transparante samenwerking tussen uw organisatie en Eneco. Bij veel projecten vormen we samen met de gemeente een drie-eenheid. Onze 10 stappen-wijkaanpak helpt om alle belangrijke beslis- en communicatiemomenten in beeld te brengen. Om daar vervolgens het gezamenlijke plan op te baseren en de dialoog met de bewoners aan te gaan.
Heldere communicatie voor de huurders

Versneld duurzaam in 2035

Alles in kaart voor de overstap naar warmte
We nemen gezamenlijk uw vastgoedportefeuille onder de loep. De consequentie van de overstap naar warmte vormt een belangrijk onderdeel. Kan dat boetevrij? Wat te doen met eventuele huurtoestellen: kunnen we die innemen? Wat zijn de wensen voor de nieuwe afleversets: huren of afkopen? Al dit soort praktische punten lopen we met het projectteam door, zodat er gedegen afwegingen gemaakt worden.

Modelwoning geeft goed beeld
Ervaring heeft ons geleerd dat bewoners graag willen zien wat er verandert in hun woning, hoe zo’n afleverset eruitziet en hoe het werkt. Onze klantenservice medewerkers komen graag langs om hier meer over te vertellen en vragen te beantwoorden, bijvoorbeeld tijdens een gezamenlijk georganiseerde informatiebijeenkomst. Dat helpt om draagvlak te creëren en de wijk enthousiast te maken.

Bewoners vergelijken vooraf
Met onze handige vergelijkingscalculator kunnen uw huurders vooraf berekenen hoe de nieuwe situatie er financieel voor hen uitziet.

Grip op energiekosten
Bewoners krijgen toegang tot de gratis Eneco Warmte App voor inzicht in hun verbruik op dag-, week-, maand- en jaarbasis. En zij kunnen zelf aan de slag met tal van besparingstips in de app.
Betaling rechtstreeks aan Eneco
Incasso met de ‘warme hand’

Hoge klantwaardering
Volgens Consumentenbond onderzoek in de periode mei-juli 2019 scoort de Eneco klantenservice als beste van acht energieleveranciers een 7,9 als het gaat om wachttijden en bereikbaarheid.
Uit ons eigen klantenonderzoek in Q1-2021 blijkt dat 78% van onze Warmte & Koeling klanten onze klantenservice waarderen met een goed tot uitstekend. Bovendien verbeteren we onze diensten en processen continu op basis van onze klantonderzoeken.
Laten we kennismaken
Geïnteresseerd in het duurzaam verwarmen en/of koelen van uw woningbezit in een bestaande wijk of als nieuwbouw ? Neem vrijblijvend contact op met één van onze Ontwikkelaars Energieprojecten voor woningcorporaties. Zij delen hun expertise graag om samen met u om tot de beste energie-oplossing te komen.

Regio Rotterdam
Jos Apswoude 06 – 2249 3987

Overige regio’s
Jan van den Berg 06 – 5135 5477