Contract opzeggen

Als uw bedrijf verhuist naar een ander pand, kunt u vaak uw energiecontract meenemen. Schrijft u uw onderneming uit bij de Kamer van Koophandel of verhuist u naar het buitenland? Dan moet u uw contract beëindigen. Op deze pagina leggen we u uit hoe u dit regelt.
Betalingsregeling

Wie is uw netbeheerder?

Weten wie uw netbeheerder is? U checkt het op mijnaansluiting.nl

Uw bedrijf verhuist of stopt en u neemt uw contract mee

Als uw bedrijf verhuist naar een andere locatie waar u uw energiecontract kunt voortzetten, maken wij dit graag voor u in orde. Geef dit per e-mail of schriftelijk door aan onze Klantenservice of uw vaste contactpersoon. Vermeld altijd uw klantnummer, de gewenste einddatum van uw oorspronkelijke adres, de gewenste ingangsdatum van uw nieuwe adres en de EAN-codes van uw nieuwe bedrijfspand. De EAN-codes kunt u opvragen bij uw netbeheerder.

Bedrijfsbeëindiging en u neemt uw contract niet mee

Verhuist uw bedrijf naar een andere locatie in het binnen- of buitenland waar u uw energiecontract niet mee kunt nemen of wordt uw onderneming uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan moet u uw energiecontract opzeggen. Geef dit per e-mail of schriftelijk door aan onze Klantenservice of uw vaste contactpersoon. Vermeld uw klantnummer, de reden van het beëindigen van het contract en de gewenste datum waarop wij de levering van elektriciteit en/of gas op uw adres moeten beëindigen.

Overname van het contract

Soms kunt u uw energiecontract overdragen aan de nieuwe eigenaren van uw bedrijfspand. Neem contact op met onze Klantenservice of uw vaste contactpersoon. Wij kijken graag of we in uw geval een contractovername in orde kunnen maken.

Na het beëindigen van het contract

Enkele werkdagen voordat de levering van elektriciteit en/of gas op uw leveradres wordt beëindigd, vragen wij u om de meterstanden van uw bedrijfspand door te geven. U krijgt hierover een e-mail. Als u uw correspondentie per post krijgt, sturen we u een fysieke meterstandenkaart. Graag ontvangen we uw meterstanden binnen vijf werkdagen retour.

Na het beëindigen van het contract, ontvangt u van ons de eindafrekening. Hierop wordt het werkelijke verbruik over de afgenomen periode verrekend. Heeft u vragen over de eindafrekening? Neem dan contact op met onze Klantenservice of uw vaste contactpersoon.

Beëindigingsvergoeding

Als u een energiecontract afsluit, kopen we voor een langere periode elektriciteit en/of gas voor u in. Als u uw contract beëindigd voor de afgesproken einddatum, brengen we een beëindigingsvergoeding in rekening. In de voorwaarden van uw energiecontract leest u hier meer over. De hoogte is afhankelijk van een aantal factoren zoals uw werkelijke verbruik, het ingekochte volume en de actuele marktprijzen. Daarom berekenen we de beëindigingsvergoeding op uw eindafrekening.
Vrouw kijkt naar telefoon

Komt u er niet uit?

Neem dan contact met ons op. U kunt ons bereiken via telefoon of e-mail. We helpen u graag.