Hoe werkt verhuizen?
Verhuizen en meteen zakelijke klant worden?
Een prima plan. Eneco denkt mee met een groene ondernemersgeest. Mogen we je meteen een scherp contractvoorstel doen?
Nu al klant en een verhuizing in de planning?
Fijn dat je blijft! Geef je verhuizing tijdig aan ons door en we ontzorgen je waar we kunnen.
Zo werkt het:
Wees er op tijd bij
Je kunt de verhuizing van je bedrijf van 3 maanden tot 1 maand van tevoren doorgeven. Gebruik daarvoor het verhuisformulier. Dan is het in een paar minuten geregeld.
Je contract verhuist (bijna altijd) mee
Omdat je contract niet gebonden is aan een adres maar aan je bedrijf, kun je het gewoon meenemen als je verhuist. Je hoeft alleen je verhuizing tijdig aan ons door te geven. Wij zorgen er dan voor dat onze energielevering op je nieuwe adres wordt voortgezet.
In een aantal specifieke gevallen is het niet mogelijk om je contract met Eneco mee te nemen naar je nieuwe adres:
- je bedrijf vertrekt naar het buitenland;
- je werkt vanuit huis en je gaat samenwonen op een adres waar Eneco niet levert;
- je bedrijf verhuist naar een pand met stadswarmte en je kunt je contract voor gas om die reden niet meenemen.
Geef ook in deze gevallen je verhuizing tijdig door. Dan melden we de levering af. Mocht de einddatum van je contract nog niet bereikt zijn, dan brengen wij een opzegboete in rekening.
Handig stappenplan
Hier lees je stap voor stap wat je bij een verhuizing moet regelen voor je oude en nieuwe bedrijfspand:
Nieuw adres
- Geef je verhuizing door via het online verhuisformulier. Je contract van Eneco verhuist dan met je mee.
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen na het doorgeven van je verhuizing een bevestiging en contract inclusief aansluit- en transportovereenkomst.
- Een dag voor ontvangst van je sleutel krijg je via mail of post een meterstandenverzoek voor je nieuwe pand. Geef je meterstanden online door zodra je de sleutel hebt ontvangen. Als je slimme meters hebt, hoeft dit niet.
- Binnen 4 weken na het doorgeven van je meterstanden ontvang je een bevestiging van je nieuwe termijnbedrag. Je kunt dat als je wilt eenvoudig wijzigen in Mijn Eneco.
Oud adres
Twee werkdagen voor het inleveren van je sleutel ontvang je per mail of post een verzoek om de meterstanden van je oude pand online door te geven. Wanneer je de sleutel inlevert, neem je de meterstanden op en geef je deze binnen 5 werkdagen online aan ons door. Als je slimme meters hebt, hoeft dit niet.
Binnen 6 weken na de verhuizing ontvang je de eindnota van je oude pand op je nieuwe adres.
Verhuizing wijzigen of annuleren
Heb je de verhuizing van je bedrijf al doorgegeven en verandert de sleuteldatum? Neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op om de datum te wijzigen. Dan passen we meteen de ingangsdatum van je contract aan.
Gaat de verhuizing van je bedrijf helemaal niet door, dan horen we dat ook graag. Je kunt ons bellen om dit door te geven.
Ook voor actuele informatie over de status van je verhuizing kun je telefonisch contact met ons opnemen.
Veelgestelde vragen
- Ga je verhuizen en wil je tijdelijk op twee adressen energie? Dat kan. Kies bij het doorgeven van je verhuizing 'Wanneer lever je de sleutel in van je oude woning?' voor 'Ik weet nog niet wanneer ik de sleutel inlever.' We zorgen dan dat je energie krijgt op beide adressen, tot je aan ons doorgeeft wanneer je de sleutel inlevert van je oude woning.
Verbruik je op één van beide adressen minder energie, omdat je daar bijvoorbeeld alleen aan het klussen bent? Dan kun je voor dat adres een lager termijnbedrag instellen in Mijn Eneco. - Je kunt via Mijn Eneco aangeven dat de datum nog niet bekend is. Als je eenmaal de datum van de sleuteloverdracht wel weet, dan kun je dat weer aanpassen in Mijn Verhuizing. Kun je het daar niet meer wijzigen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
- Nadat je de verhuizing doorgegeven hebt, hoef je alleen te checken of de zonnepanelen aangemeld zijn. Je netbeheerder wil namelijk weten hoeveel energie je teruglevert aan het net. Geef het door via www.energieleveren.nl.
