Contract wijzigen
Het kan gebeuren dat je iets aan je zakelijke energiecontract wilt veranderen. Veel dingen kun je zelf online regelen. Wil je de looptijd of de ingangsdatum van je contract aanpassen? Dat kan ook vaak, als je het binnen 14 dagen aangeeft. Een ander contract aanvragen als je huidige afloopt? Dat is uiteraard ook een optie. Lees hier meer over hoe je het aanpakt.
Het meeste kun je zelf
Veel onderdelen van je zakelijke contract kun je als zzp’er of mkb’er zelf aanpassen in Mijn Eneco. Je kunt bijvoorbeeld je termijnbedrag aanpassen of je (post)adres veranderen.
Aanpassen ingangsdatum en looptijd
Binnen 14 dagen na het afsluiten van je zakelijke contract kun je bijvoorbeeld de looptijd en de ingangsdatum in veel gevallen nog aanpassen. Neem even contact op met de Klantenservice, dan regelen we het meteen. Na 14 dagen kun je de ingangsdatum niet meer aanpassen. De wettelijke bedenktijd is dan namelijk voorbij.
Veelgestelde vragen
- In principe krijg je een boete als je vóór de einddatum van je contract opzegt of overstapt. Hier kun je meer over lezen in de voorwaarden van je energiecontract.
- Ja. We passen je termijnbedrag niet aan. Dit doe je makkelijk zelf in Mijn Eneco.
Let er op dat als je je termijnbedrag verlaagt, je misschien moet bijbetalen als je de jaarnota krijgt. Heb je juist meer betaald dan je hebt verbruikt? Dan verrekenen we dat met je op de jaarnota. - In Mijn Eneco onder het kopje Producten. Ook op je jaarnota zie je je tarieven, bij de berekening van het verbruik.
- Je zakelijke contract kun je altijd inzien via Mijn Eneco.
- Wat jammer dat je overweegt te vertrekken. Heb je de DubbelCheck al gedaan om te kijken of je echt voordeliger uit bent bij een andere leverancier?
Als je contact opneemt met je vaste contactpersoon of brancheteam gaan we graag het gesprek met je aan over een nieuw aantrekkelijk contract. Bel hiervoor 010-890 6988 op werkdagen van 08.00 – 19.00 uur.
Zie ook
