Voor elke zaak een oplossing
Zakelijk elektrisch rijden en laden
Elektrisch rijden is de toekomst, voor élk bedrijf. En elektrisch de weg op betekent ook voldoen aan relevante wetgeving én zonder zorgen de stad in met een lage emissie auto. Samen met Eneco eMobility bekijken we hoe we je bedrijf kunnen helpen omschakelen naar elektrisch. Van aanvraag tot installatie.

Daarom kiezen ondernemers voor ons
Voor elektrisch rijden en laden werken we samen met Eneco eMobility: 100% dochter van Eneco Group. Check de voordelen van Eneco eMobility:
We brengen samen de laadbehoefte in kaart, voor zowel nu als in de toekomst.
We zijn hardware-onafhankelijk, en selecteren zo alleen de beste producten uit de markt
Zit nooit met een lege batterij in Nederland en Europa en betaal transparante vaste tarieven.
Door onze online omgeving heb je altijd inzicht in het gebruik. Ook verrekenen we het stroomverbruik en zorgen we op lange termijn voor de juiste hulp op afstand en op locaite.
Onze laadoplossingen
Een laadpaal op de zaak
Met een laadpunt op de zaak kun je de hele werkdag laden. Zo zorgen wij ervoor dat je aan het einde van de dag met een gerust hart naar huis kunt. Of naar je volgende afspraak. Storing? Ook dan zijn we er! We zorgen ervoor dat je organisatie klaar is voor de toekomst met onze zakelijke laadpaal en regelen alles van A tot Z voor je. Zo wordt laden veilig, snel en maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden van je pand.

Laadverhalen

E-mobility made e-asy

Elektrisch laden bij Dura Vermeer
Veelgestelde vragen
De overheid heeft ook een subsidie voor bestelauto’s zonder uitstoot, de SEBA (Subsidie Emissieloze Bedrijfsauto's). Als je bedrijfsauto aan de vereisten, bijvoorbeeld categorie N1 of N2, voldoet is er subsidie beschikbaar voor maximaal €5.000 per auto. De subsidie voor een elektrische bedrijfsauto kun je online aanvragen. Je vindt de gedetailleerde voorwaarden en link naar het formulier op de pagina over de SEBA bij de RVO.
Bij de zakelijke aanschaf van een elektrische laadpaal kan je aanspraak maken op de Milieu-investeringsaftrek (MIA).Maximaal 45% van het investeringsbedrag komt in aanmerking voor de MIA. Over de eerste 11k is er geen aftrek. Daarna 45% MIA over een maximale aanschafwaarde van 125K. Lees onze tips voor je overstap naar een zero-emissie-bedrijfswagen.
- Ja dit kan. Dan wordt het laadpunt online gedeeld. Ook zijn wij dan wettelijk verplicht om de laadtarieven inzichtelijk te maken. Wil jij jouw laadpunt niet online beschikbaar hebben? Dan moet je kunnen aantonen dat de lader niet (semi)-publiekelijk toegankelijk is voor andere gebruikers. Wij kunnen de online zichtbaarheid dan terugdraaien. Neem daarvoor contact op met de klantenservice van E-Mobility.
- Dat is afhankelijk van waar je laadt. Er zijn drie varianten: via eigen laadpaal, opladen aan een openbare laadpaal en snelladen.
1. Eigen laadpaal
Opladen via de laadpaal thuis of op je zaak is vaak het voordeligst en kent twee smaken: aan het stopcontact of een eigen laadpaal. Het voordeel van de laatste is dat je daarmee sneller kunt opladen. Je betaalt in beide gevallen de kilowattuurprijs van je eigen energieleverancier.
2. Opladen aan een openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto oplaadt bij een openbare laadpaal, betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven van de verschillende aanbieders van laadpassen en laadpalen liggen sterk uit elkaar. Je betaalt met de Eneco-laadpas een vast tarief € 0,23 per kWh bij laadpunten van Eneco en € 0,36 per kWh bij andere openbare laadpalen.
3. Snelladen
Snelladen is niet alleen de snelste, maar ook de duurste laadmethode. Aanbieders hanteren prijzen tussen de € 0,25 en € 0,79 per kWh. Een gangbaar tarief is zo’n € 0,60 per kWh. Gelukkig heb je die snelladers in de praktijk vaak maar heel af en toe nodig. Het is meer een noodoplossing. - Een laadpaal met smart charging technologie speelt in op de beschikbare stroom tijdens het laden. Het is een duurzame manier om een elektrische auto op te laden en de verdere druk op het elektriciteitsnet te voorkomen. Als je tijdens het laden meer stroom nodig hebt voor je bedrijf, gaat er minder stroom naar je laadpaal, en andersom.