Hoe werkt verhuizen
Verhuizen en meteen zakelijke klant worden?
Een prima plan. Een van onze accountmanagers zal uw wensen inventariseren en een passend voorstel doen. Houd uw KvK-nummer, de EAN-code(s), het verwachte jaarvolume en de gewenste ingangsdatum bij de hand.
Neem contact opNu al klant en een verhuizing in de planning?
Fijn dat u blijft! Geef uw verhuizing op tijd aan ons door en we ontzorgen u waar we kunnen. U kunt de verhuizing van uw bedrijf tot 1 maand van tevoren doorgeven. Neem hiervoor contact op met uw accountmanager of onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op uw facturen of in Mijn Eneco Zakelijk.
Uw contract verhuist (bijna altijd) mee
Omdat uw contract gebonden is aan uw adres, kunt u het bij een verhuizing meestal gewoon meenemen. Wij zorgen ervoor dat onze energielevering op uw nieuwe adres wordt voortgezet. In deze situaties kunt u uw Eneco-contract niet meenemen:
- Uw bedrijf vertrekt naar het buitenland.
- Uw bedrijf verhuist naar een pand met stadswarmte, u kunt uw contract voor gas niet meenemen.
- Het product dat u bij ons afneemt is niet geschikt voor de aansluiting op uw nieuwe locatie.
Geef ook in deze gevallen de verhuizing tijdig door. Dan melden we de levering af. Als de einddatum van uw contract nog niet is bereikt, dan brengen we een beëindigingsvergoeding in rekening.
Meterstanden doorgeven
Graag ontvangen we de meterstanden van uw oude en nieuwe adres rond de af- en aanmelddatum. Als u slimme meters hebt of als uw meetbedrijf uw meterstanden uitleest, hoeft u deze meterstanden niet meer door te geven.
Na het verwerken van uw verhuizing krijgt u een bevestiging. Zodra het contract is ingegaan, ontvangt u ook een aansluit- en transportovereenkomst. Binnen zes weken na uw verhuizing sturen we u een eindnota van uw oude pand om het werkelijke verbruik van elektra en/of gas op deze aansluiting af te rekenen.
Verhuizing wijzigen of annuleren
Heeft u uw verhuizing al doorgegeven en verandert er iets aan uw verhuisplannen? Dan kunt u het beste telefonisch of per e-mail contact opnemen om deze wijzigingen door te geven. Als uw verhuizing niet doorgaat, horen wij dit ook graag. Neem voor actuele informatie over de status van uw verhuizing telefonisch contact op met onze Klantenservice.
Zie ook
