Zakelijke facturen betalen

Op deze pagina vindt u alles over het ontvangen en betalen van uw zakelijke facturen. Bekijk hoe u de diverse zakelijke facturen van ons ontvangt en op welke manieren u ze kunt betalen.
Stap 2: energiebelasting

Aanpassen van uw betaalwijze

Van zelf betalen overstappen naar automatische incasso of andersom? U regelt het via Mijn Eneco Zakelijk. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Facturen en jaarafrekening

Elke maand krijgt u van ons een factuur. In sommige gevallen volgt aan het eind van het jaar een jaarafrekening. Daarnaast ontvangt u in speciale gevallen nog andere facturen. Bijvoorbeeld een eindafrekening als uw bedrijf verhuist en niet bij Eneco blijft of een correctiefactuur als er iets verkeerd is gegaan.

Hoe en wanneer krijgt u zakelijke facturen?

Wanneer u de zakelijke facturen ontvangt, hangt af van het type factuur en wat er is afgesproken in uw contract. Krijgt u maandelijks een voorschot dan sturen wij deze voorafgaand aan de leveringsmaand. Als we uw verbruiken maandelijks direct afrekenen, dan ontvangt u de facturen na afloop van de leveringsmaand. U ontvangt uw zakelijke facturen uitsluitend via de mail.

Het voordeel van automatische incasso

Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij rond de vervaldatum automatisch een keer per maand het verschuldigde bedrag af. U heeft geen omkijken naar de betalingen en weet precies waar u aan toe bent. Ook de jaarafrekening, een correctiefactuur en/of de eindafrekening schrijven we automatisch af.



Andere betaalmethodes

Automatische incasso is de handigste, goedkoopste en duurzaamste manier van betalen. U kunt ook zelf iedere maand het bedrag overmaken. Gebruik deze gegevens bij het overmaken:

Eneco Zakelijk BV, Rotterdam
IBAN: NL 13 ABNA 064 000 0797

Voor betalingen vanuit het buitenland:
BIC: ABNANL2A

Het is belangrijk dat u bij iedere betaling het factuur- en/of klantnummer vermeldt, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het bedrag correct afgeboekt wordt. Bent u dit vergeten? Neem dan even contact met ons op.

 

 

Wilt u een rekeningnummer of betaalwijze aanpassen?

Als u zowel het rekeningnummer als de betaalwijze wilt aanpassen, kunt u het formulier ‘Wijzigen / opvragen bankrekeningnummer / betaalmethode (SEPA)’ gebruiken.
Stuur met dit formulier ook een kopie uittreksel KVK mee. Of ander document waaruit blijkt dat u tekenbevoegd bent.

Wilt u alleen de betaalwijze aanpassen? Dan kunt u hiervoor het formulier ‘SEPA Machtiging’ gebruiken. Bij onvangst van de SEPA machtiging controleren wij altijd door wie het formulier is ondertekend.
Het aanleveren van een KVK-uittreksel is niet nodig, zolang het formulier ondertekend is door een door ons geregistreerde contactpersoon. 

Let op: vul het formulier volledig in. Zonder uw handtekening kunnen wij de wijziging niet verwerken.

Stuur het ingevulde en ondertekende formulier naar:

  • Eneco Zakelijk BV
  • Postbus 5
  • 3000 AA Rotterdam

Via e-mail kan natuurlijk ook. U vindt het e-mailadres van uw contactpersoon op onze facturen en Mijn Eneco Zakelijk.
Vrouw kijkt naar telefoon

Komt u er niet uit?

Neem dan contact met ons op. U kunt ons bereiken via telefoon of e-mail. We helpen u graag.