Zakelijke facturen betalen
Op deze pagina vindt u alles over het ontvangen en betalen van uw zakelijke facturen. Bekijk hoe u de diverse zakelijke facturen van ons ontvangt en op welke manieren u ze kunt betalen.Aanpassen van uw betaalwijze
Van zelf betalen overstappen naar automatische incasso of andersom? U regelt het via Mijn Eneco Zakelijk. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice.Facturen en jaarafrekening
Elke maand krijgt u van ons een factuur. In sommige gevallen volgt aan het eind van het jaar een jaarafrekening. Daarnaast ontvangt u in speciale gevallen nog andere facturen. Bijvoorbeeld een eindafrekening als uw bedrijf verhuist en niet bij Eneco blijft of een correctiefactuur als er iets verkeerd is gegaan.Hoe en wanneer krijgt u zakelijke facturen?
Wanneer u de zakelijke facturen ontvangt, hangt af van het type factuur en wat er is afgesproken in uw contract. Krijgt u maandelijks een voorschot dan sturen wij deze voorafgaand aan de leveringsmaand. Als we uw verbruiken maandelijks direct afrekenen, dan ontvangt u de facturen na afloop van de leveringsmaand. U ontvangt uw zakelijke facturen uitsluitend via de mail.Het voordeel van automatische incasso
Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij rond de vervaldatum automatisch een keer per maand het verschuldigde bedrag af. U heeft geen omkijken naar de betalingen en weet precies waar u aan toe bent. Ook de jaarafrekening, een correctiefactuur en/of de eindafrekening schrijven we automatisch af.
Andere betaalmethodes
Automatische incasso is de handigste, goedkoopste en duurzaamste manier van betalen. U kunt ook zelf iedere maand het bedrag overmaken. Gebruik deze gegevens bij het overmaken:Eneco Zakelijk BV, Rotterdam
IBAN: NL 13 ABNA 064 000 0797
Voor betalingen vanuit het buitenland:
BIC: ABNANL2A
Het is belangrijk dat u bij iedere betaling het factuur- en/of klantnummer vermeldt, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het bedrag correct afgeboekt wordt. Bent u dit vergeten? Neem dan even contact met ons op.
Wilt u uw rekeningnummer of betaalwijze aanpassen?
De snelste manier is via Mijn Eneco Zakelijk. Hier kunt u eenvoudig en veilig uw gegevens wijzigen.
Lukt dit niet via Mijn Eneco Zakelijk?
Dan kunt u de wijziging(en) via één van onderstaande formulieren aan ons doorgeven.
- Voor het wijzigen van het rekeningnummer én de betaalwijze gebruikt u het formulier ‘Wijzigen / opvragen bankrekeningnummer / betaalmethode (SEPA, PDF)’.
Voeg bij dit formulier altijd een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel of een ander document toe, waaruit blijkt dat u tekenbevoegd bent. - Voor alleen het wijzigen van alleen de betaalwijze gebruikt u het formulier ‘SEPA Machtiging (PDF)’.
Bij dit formulier is een KVK-uittreksel niet nodig, zolang het formulier is ondertekend door een bij ons bekende contactpersoon.
E-mail het formulier naar uw contactpersoon
Stuur het ingevulde en ondertekende formulier vervolgens per e-mail naar uw contactpersoon. Het e-mailadres van uw contactpersoon vindt u terug op uw facturen.
Let op: Vul het formulier altijd volledig in en zorg voor een handtekening. Zonder handtekening kunnen wij de wijziging niet verwerken.
Wilt u de formulieren liever per post naar ons opsturen? Dan kan dit naar:
- Eneco Zakelijk BV
- Postbus 5
- 3000 AA Rotterdam