Spoedaanvraag energie bedrijfspand
Kijk of je bedrijfspand afgesloten is
Als je bedrijfspand nog niet afgesloten is, kunnen we met spoed een leveringscontract regelen en al binnen één dag energie leveren.
Is je energie al afgesloten? Dan moet je eerst een leveringscontract afsluiten en daarna meteen contact opnemen met de netbeheerder. Op www.mijnaansluiting.nl zie je welke netbeheerder jouw onderneming heeft.
Zijn de voorzieningen afgesloten?
Als je wilt weten of de energie in je bedrijfspand echt afgesloten is, kijk dan of er een zegel op de meter(s) zit. Zijn de meters niet verzegeld, dan is misschien alleen de aardlekschakelaar omgezet, of de gaskraan dichtgedraaid. Zet dan de schakelaar terug en/of draai de gaskraan open. Wacht na het opendraaien van de gaskraan ongeveer drie kwartier tot het gas weer druk heeft opgebouwd.
Opnieuw aansluiten. Zo werkt het.
Kom je als nieuwe gebruiker terecht in een bedrijfspand zonder werkende stroom- en/of gasaansluiting, dan kan de netbeheerder de voorzieningen weer aansluiten. Sluit eerst een leveringsovereenkomst met ons af (als je die nog niet had voor dit pand). Daarna kun je binnen 2 dagen een afspraak maken met de netbeheerder. Houd er rekening mee dat de netbeheerder kosten in rekening brengt voor de (her)aansluiting.
Wordt de energie van je onderneming bijna afgesloten?
Wij leveren binnen een werkdag stroom en gas als het moet. Jouw bedrijf komt dus niet zonder energie te zitten. Heb je een brief van de netbeheerder over de afsluiting gekregen, dan zorgen wij ervoor dat je toch energie krijgt. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Veelgestelde vragen
- Het kan zijn dat je een brief van je netbeheerder over de afsluiting gekregen hebt. Of dat je netbeheerder al voor de deur stond om je energie af te sluiten. Je kunt ons dan het beste bellen op 010 892 1528. Wij regelen dan dat je binnen een werkdag energie hebt.
- Meestal is er niets ernstigs aan de hand als je geen stroom of gas hebt. Vaak betekent het gewoon dat je de aardlekschakelaar moet omzetten en/of de gaskraan moet opendraaien. In dat laatste geval duurt het trouwens drie kwartier voordat de gasdruk is opgebouwd. Daarna kun je weer gas gebruiken.
- Meestal is er niets ernstigs aan de hand als de meters niet lopen. Soms is gewoon de meter defect. In andere gevallen volstaat het omzetten van de aardlekschakelaar of het opendraaien van de gaskraan om het probleem op te lossen. In dat laatste geval duurt het trouwens drie kwartier voordat de gasdruk is opgebouwd. Daarna kun je het gas in je pand weer gebruiken.
Werken de meters na deze ingrepen nog steeds niet, controleer dan online bij de netbeheerder of er sprake is van een storing. Is dat ook niet het geval, neem dan contact op met je accountmanager. - Als er brand is geweest in een pand, haalt de netbeheerder soms de meters weg. Wij moeten dan wachten tot de netbeheerder dat officieel aan ons doorgeeft. Daarna kunnen we het vorige contract beëindigen (als dat nog niet gebeurd was) en een nieuw contract afsluiten. Vind je dus helemaal geen meters in je nieuwe pand, neem dan contact op met de netbeheerder, bijvoorbeeld Liander of Stedin.
