Huurapparaat en servicecontract bij verhuizing
Apparaten huren
Je hebt een apparaat zoals een boiler, cv-ketel of geiser van Eneco in je bedrijfspand. Gaan jullie verhuizen? Dan zijn er drie keuzes:
- De nieuwe gebruiker van het pand neemt het huurapparaat over
We sturen de nieuwe gebruiker een nieuw huurcontract. Dat gaat in vanaf de sleuteldatum. - Laat het huurapparaat verwijderen
Het kan zijn dat de nieuwe gebruiker het huurapparaat niet wil overnemen. Dan kun je het apparaat uit je pand laten verwijderen door Eneco. Daar zijn wel kosten aan verbonden. - Je koopt het huurapparaat
Je kunt het dan meenemen naar het nieuwe pand of in overleg achterlaten in het huidige pand.
Servicecontract
Heeft je bedrijf naast een servicecontract ook stroom of gas van Eneco? Dan wordt het servicecontract automatisch beëindigd zodra je de verhuizing doorgeeft.
Alleen een servicecontract bij Eneco? Dan heeft je bedrijf een contract voor het onderhoud van je cv-ketel, geiser, ventilatiesysteem of haard afgesloten voor een jaar. Is het jaar voorbij? Dan kun je het abonnement maandelijks opzeggen. Stuur een e-mail naar warmtewinner@eneco.com of bel naar 010 - 890 6944 om je contract op te zeggen.
In het nieuwe pand ook een servicecontract?
Je servicecontract kan helaas niet met je bedrijf meeverhuizen. Wil je in het nieuwe bedrijfspand wel weer een servicecontract van Eneco? Dan kun je natuurlijk een nieuw contract afsluiten.
Veelgestelde vragen
- Als je het huurapparaat van Eneco niet wilt, dan wordt het verwijderd door een installatiebedrijf van Eneco. Het apparaat is namelijk het eigendom van Eneco en wij zijn verantwoordelijk voor een goede en veilige werking.
We brengen wel verwijderings- en verwerkingskosten voor in rekening. Neem contact op met de Klantenservice voor meer informatie. Dat kan via een e-mail naar homeservices@eneco.com of bel 088 - 895 5000.
