Facturen betalen
Hoe en wanneer krijg ik zakelijke facturen binnen?
Je kunt bij onze Klantenservice aangeven of je facturen liever per post of per mail wilt ontvangen. Betaal je met automatische incasso en heb je aangegeven de facturen per mail te willen ontvangen? Dan mailen we je deze als PDF. Hebben we geen e-mailadres van je bedrijf of heb je aangegeven de facturen per post te willen ontvangen, dan krijg je de jaarnota per post. Als nog met een acceptgiro betaalt, ontvang je ook je termijnnota’s per post.
Het verschilt per klant of we factureren voor de maand zelf (achteraf) of voor de komende maand (vooraf). Dat is bijvoorbeeld afhankelijk van de betaalwijze en het afschrijfmoment. Heeft je bedrijf meer vestigingen, dan krijg je een factuur per vestiging. Zijn het er meer dan vijf, dan kun je kiezen voor een verzamelfactuur. Je leest er hier meer over.
Het voordeel van automatische incasso
Betaal je via automatische incasso, dan schrijven wij automatisch een keer per maand het verschuldigde bedrag af. Voordelen: je hebt geen omkijken naar de betalingen en je hoeft geen administratiekosten te betalen. Bovendien weet je precies waar je aan toe bent: we schrijven je termijnnota iedere maand rond dezelfde datum af. Je kunt in Mijn Eneco zelf een voorkeursdatum kiezen. Ook de jaarnota, een correctiefactuur en/of de eindnota schrijven we automatisch af.
De andere manieren van betalen
Automatische incasso is de handigste, goedkoopste en duurzaamste manier van betalen. Daarnaast kun je via Mijn Eneco betalen of via de iDEAL-link die je maandelijks per e-mail ontvangt. Het is ook mogelijk zelf iedere maand het verschuldigde bedrag over te maken.
Zelf de factuurbedragen overmaken aan Eneco
Wil je zelf betalen aan Eneco? Dat kan, maar het kost je meer werk, het is minder duurzaam, en je betaalt € 3 administratiekosten per maand, inclusief btw (€ 2,48 excl. btw).
Gebruik deze gegevens bij het overmaken:
Eneco Services BV, Rotterdam
IBAN: NL 10 ABNA 024 012 0000
Voor betalingen vanuit het buitenland:
BIC: ABNANL2A
Het is belangrijk dat je bij iedere betaling het notanummer, klantnummer of betalingskenmerk vermeldt. Weten we niet voor welke nota een betaling bedoeld is, dan verrekenen we de betaling met de langst openstaande nota.
Aanpassen van je betaalwijze
Van zelf betalen overstappen naar automatische incasso? Je regelt het heel gemakkelijk in Mijn Eneco. Andersom, van automatische incasso overgaan op zelf betalen, kun je alleen via de Klantenservice regelen.
De verwerking van je betalingen
Afhankelijk van je betaalmoment verwerken we je betalingen op werkdagen nog dezelfde avond, of anders de volgende dag.