Gegevens wijzigen

Kloppen de gegevens die we van je bedrijf hebben nog? Sommige informatie pas je heel eenvoudig zelf aan in Mijn Eneco. Voor andere zaken neem je contact op met de Klantenservice. In bepaalde gevallen wijzigt de netbeheerder iets voor je. Hier vind je een overzicht.
Illustratie van man met document in zijn hand

Je gegevens aanpassen

De meeste gegevens pas je online zelf aan. In Mijn Eneco is het zo gebeurd!

Deze gegevens kun je zelf aanpassen

Kloppen de gegevens die wij van je bedrijf hebben niet? Je kunt ze meestal in een handomdraai aanpassen in Mijn Eneco. Onder ‘Klantgegevens’ pas je deze zaken zelf aan:



  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • postadres
  • gebruikersnaam Mijn Eneco
  • wachtwoord Mijn Eneco
  • rekeningnummer
  • incassodatum
  • e-mailvoorkeuren
  • contactvoorkeuren
  • betaalwijze van acceptgiro naar automatische incasso

Let op: als je de betaalwijze andersom wilt aanpassen, dus van automatische incasso naar acceptgiro, dan lukt dat niet in Mijn Eneco. Bel in dat geval onze Klantenservice.

Heb je geen Mijn Eneco, dan kun je natuurlijk ook altijd contact opnemen met de Klantenservice als je iets wilt laten aanpassen.

Spelfout in je naam?

Hebben we een spelfout gemaakt in de naam van je onderneming? Onze excuses. Neem even met ons op, dan passen we de naam meteen aan.

Bedrijfsnaam wijzigen

Als je bedrijf van naam verandert, kunnen we niet zomaar je bedrijfsnaam wijzigen in onze administratie. Het gaat in dat soort gevallen meestal om een nieuw bedrijf met een nieuw KvK-nummer. Meld in dit geval eerst telefonisch je oude bedrijf af bij onze . Je kunt dan ook meteen je nieuwe bedrijfsnaam telefonisch aanmelden. Dat laatste kun je trouwens ook online doen in Mijn Eneco.

Dit past de netbeheerder voor je aan

Voor sommige aanpassingen moet je de netbeheerder om hulp vragen. Dat gaat meestal niet om veranderingen in gegevens, maar om vragen of verzoeken die met je aansluiting te maken hebben.



  • je hebt een vraag over je gas- of stroommeter
  • je wilt in je bedrijfspand een dubbeltariefmeter aanvragen
  • je wilt een aansluiting voor stroom of gas in je pand aanvragen
  • je wilt je aansluiting voor stroom of gas laten verplaatsen, vergroten of verkleinen

Geen idee wie je netbeheerder is? Op www.mijnaansluiting.nl vind je het zo.

Veelgestelde vragen

Man met telefoon vrouw met tablet kijkend naar scherm

Kom je er niet uit?

Vind je niet wat je zoekt, neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken via

  • E-mail
  • Eneco digitale assistent
  • Telefoon

We helpen je graag.