Laadpaal bij je bedrijf?
Laad je elektrische auto op via je eigen laadpaal van Eneco eMobility. Een gecertificeerde monteur installeert je laadpunten op je bedrijfsterrein. Eneco klant of niet. Nu met gratis laadpas en €100 laadtegoed.

1800 mkb'ers gingen je voor
Laad je auto altijd met 100% groene stroom uit wind en zon, opgewekt in eigen land.
Laat nu je gegevens achter en ontvang binnen 24 uur een offerte.
Je ontvangt alle kosten (incl. verbruikte stroom) overzichtelijk op één factuur én je krijgt online inzicht in het verbruik van je laadpunten.
Zit nooit met een lege batterij in Nederland en Europa en betaal transparante vaste tarieven.

Laadpaal aanvragen? Zo werkt het.
Veelgestelde vragen
Bij de zakelijke aanschaf van een elektrische laadpaal kan je aanspraak maken op de Milieu-investeringsaftrek (MIA).Maximaal 45% van het investeringsbedrag komt in aanmerking voor de MIA. Over de eerste 11k is er geen aftrek. Daarna 45% MIA over een maximale aanschafwaarde van 125K. Lees onze tips voor je overstap naar een zero-emissie-bedrijfswagen.
- Dat is afhankelijk van waar je laadt. Er zijn drie varianten: via eigen laadpaal, opladen aan een openbare laadpaal en snelladen.
1. Eigen laadpaal
Opladen via de laadpaal thuis of op je zaak is vaak het voordeligst en kent twee smaken: aan het stopcontact of een eigen laadpaal. Het voordeel van de laatste is dat je daarmee sneller kunt opladen. Je betaalt in beide gevallen de kilowattuurprijs van je eigen energieleverancier.
2. Opladen aan een openbare laadpaal
Wanneer je een elektrische auto oplaadt bij een openbare laadpaal, betaal je doorgaans meer per kWh. De aanbieder van de laadpaal moet immers ook voorzien in kosten voor aanleg, onderhoud en wil ook nog wat winst maken. De tarieven van de verschillende aanbieders van laadpassen en laadpalen liggen sterk uit elkaar. Je betaalt met de Eneco-laadpas een vast tarief € 0,23 per kWh bij laadpunten van Eneco en € 0,36 per kWh bij andere openbare laadpalen.
3. Snelladen
Snelladen is niet alleen de snelste, maar ook de duurste laadmethode. Aanbieders hanteren prijzen tussen de € 0,25 en € 0,79 per kWh. Een gangbaar tarief is zo’n € 0,60 per kWh. Gelukkig heb je die snelladers in de praktijk vaak maar heel af en toe nodig. Het is meer een noodoplossing. - Hieronder volgt een rekenvoorbeeld met elektrisch rijden in een gemiddelde auto.
Stel, je moet als ondernemer maandag tot en met donderdag 250 kilometer door Nederland rijden. Je laadt elke nacht op bij jou thuis á € 0,28 per kWh. Daarnaast rijd je op vrijdag naar Duitsland waar je onderweg nog even 80% zal snelladen á € 0,70 in de uur pauze die je hebt. Een gemiddelde auto heeft 50 kWh per dag nodig om 250 kilometer te rijden, dus je betaalt thuis € 70 voor een volle batterij gedurende de hele week (5 * € 0,28 * 50 kWh). De extra laadsessie in Duitsland om nog even snel vol te laden is € 28 (€ 0,70 * 40 kWh). Daarmee komen de totale zakelijke kosten voor een elektrische auto opladen per week op € 98, inclusief BTW. - De levertijd is afhankelijk van wat we al weten over jouw situatie en wensen. Als we alles vlot in kaart hebben gebracht, kan de installatie snel gaan. Na het akkoord op de offerte duurt het gemiddeld 2 tot 6 weken tot we de laadoplossing komen installeren.
- Ja, hij werkt in heel Europa. Bekijk het complete overzicht.
Bekijk hier of je het zelf kunt oplossen of neem contact op met Eneco eMobility.
Deze klanten laden nu al met duurzame stroom

Geruisloze installatie
