Veelgestelde vragen
De antwoorden op veelgestelde vragen over Warmte & Koeling vindt u hieronder. Staat uw vraag er niet tussen. Neem dan contact met ons op.
Facturatie & betaling
U kunt uw factuur online bekijken in Mijn Eneco Zakelijk. Heeft u nog geen account? Vraag deze dan aan via warmtekoudezakelijk@eneco.com.
- Ja, dat kan. Stuur een e-mail maar warmtezakelijk@eneco.com of neem telefonisch contact op via 088 - 895 3580.
Meters & verbruik
- Als u een grootverbruik warmtemeter, tapwatermeter of koudemeter heeft, hoeft u geen meterstand door te geven. Wij nemen maandelijks zelf de meterstand op door de meter op afstand uit te lezen (slimme meter) óf door onze meteropnemer langs te sturen. Het komt voor dat wij een meter tijdelijk niet kunnen uitlezen, bijvoorbeeld door een probleem met de verbinding of doordat het gebouw niet toegankelijk is. In dat geval schatten wij de meterstand. Wanneer u alsnog de werkelijke stand wilt doorgeven, stuur dan een mail met vermelding van uw klantnummer. Het mailadres is warmtezakelijk@eneco.com.
- Ja, dat is mogelijk als u een slimme meter heeft. Uw contractmanager kan u meer vertellen over de mogelijkheden. Neem contact op via segmentteam_warmte_zakelijk@eneco.com.
Duurzaamheid
- Op onze website ziet u per regio hoe duurzaam het warmtenet is en uit welke bronnen dit net is opgebouwd.
Storing & onderhoud
De actuele storingen aan warmte- en of koelinstallaties die bij ons bekend zijn, vindt u op onze website. Is de storing nog niet bekend? Meld deze dan via 0800 - 0072.
- U ontvangt een brief wanneer er onderhoud gepland is. Daarnaast vindt u alle geplande werkzaamheden op onze website.
Schade & compensatie
- Is er onverhoopt schade aan uw gebouw of installatie ontstaan en bent u van mening dat de oorzaak bij Eneco ligt? Meld deze schade dan via de mail onder vermelding van uw klantnummer en NAW-gegevens. Het mailadres is fm_warmte_operations@eneco.com
- Heeft u een schadeclaim ingediend? U ontvangt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging van Eneco. Binnen 42 werkdagen wordt deze claim inhoudelijk afgehandeld.
Dit kunt u terugvinden in de algemene leveringsvoorwaarden voor Warmte & Koeling Grootzakelijk. De hoogte van de compensatie staat op het tarievenblad dat hoort bij uw bedrijfssituatie. Wanneer u recht heeft op storingscompensatie, ontvangt u hiervan automatisch bericht. Heeft u hier nog vragen over, stuur dan een e-mail naar fm_warmte_operations@eneco.com. Vermeld daarbij uw klantnummer en NAW-gegevens.
Klachten
- U kunt uw klachten via mail, schriftelijk of telefonisch voorleggen aan Eneco. Vermeld bij uw klacht altijd uw bedrijfsgegevens en uw klantnummer. Neem contact met ons op via: warmtezakelijk@eneco.com, 088 – 895 3580 of stuur een brief naar Postbus 19020, 3001 BA Rotterdam. Vergeet de postzegel niet!
Bent u van mening dat Eneco uw klacht niet goed heeft opgelost, dan kunt u de klacht voorleggen aan: De Geschillencommissie Energie Zakelijk. Eneco is bij deze geschillencommissies aangesloten. Kijk op www.degeschillencommissie.nl voor meer informatie.
Contact
- Gaat uw vraag over een factuur? Het Team Warmte Zakelijk beantwoordt graag uw vragen. Mail uw vraag naar warmtezakelijk@eneco.com. Vermeld daarbij uw klantnummer en hoe we u kunnen bereiken. Of bel ons via 088 – 895 3580.
- Heeft u andere vragen, bijvoorbeeld over uw verbruik, de tarieven, (slimme) meters, inzichtdiensten of duurzaamheid? Neem dan rechtstreeks contact op met uw contractmanager. Of stuur een mail naar segmentteam_warmte_zakelijk@eneco.com onder vermelding van uw klantnummer en op welk telefoonnummer we u kunnen bereiken. Een van onze contractmanagers neemt contact met u op.