Waarborg bij zakelijke energie
Waarom een waarborg geldt
Van elke nieuwe klant controleren we de kredietwaardigheid. We kijken naar de betalingsgeschiedenis van je bedrijf en naar algemene kredietwaardigheid, bijvoorbeeld bij ondernemingen met een hoger risico, zoals horecabedrijven. Krijgen we een negatieve uitkomst, dan vragen we je een waarborg (of zekerheidstelling) te betalen. Zodra die betaald is, kunnen we stroom, gas of andere producten leveren.
Waarborg betalen: bedrag, moment en manier
De waarborg bedraagt € 1.500. Dit bedrag betaal je onder vermelding van je klantnummer. Als er nog oude facturen openstaan, moeten die ook betaald worden voordat het nieuwe contract ingaat.
Je krijgt je waarborg terug
Wanneer je een jaar lang op tijd betaalt, ontvang je de waarborg terug. Dat betekent dat de 12 automatische incasso's voor je termijnbedragen op tijd zijn afgeschreven. Je ontvangt het bedrag terug op het rekeningnummer dat je voor Eneco-betalingen gebruikt. Verhuis je in de tussentijd naar een ander bedrijfspand? Geen probleem. Nog steeds geldt: als je een jaar lang alle termijnbedragen op tijd hebt betaald, krijg je de waarborgsom na 12 maanden terug, los van het leveringsadres waar de betalingen over gingen.
Veelgestelde vragen
- Als je de automatische incasso’s een jaar lang netjes betaalt, krijg je je waarborgsom binnen zes weken na het versturen van de eindnota terug. Dit staat los van het leveringsadres waar de betalingen over gaan.
- Je kunt geen oude tegoeden gebruiken om je waarborgsom mee te betalen. Die twee zaken staan los van elkaar.
- Als je de waarborgsom niet binnen 14 dagen betaalt, kunnen we je contract niet afronden dan wel gaan we je niet leveren.
Als je de automatische incasso’s een jaar lang netjes betaalt, krijg je je waarborgsom binnen zes weken na het versturen van de eindnota terug. Als je verhuist en je neemt je energiecontract mee naar je nieuwe adres, dan blijven dezelfde afspraken over de betaalde waarborgsom gelden.
Heb je een jaar op tijd je nota’s betaald en de waarborgsom nog niet terug? Of heb je je eindnota ontvangen en wacht je na zes weken nog op je waarborgsom? Neem dan even contact met ons op. Het kan zijn dat er iets is misgegaan in onze administratie of dat we samen moeten kijken naar het juiste rekeningnummer.
- Als je al een waarborgregeling bij ons hebt, vragen we je niet nogmaals om een waarborgsom te betalen.
