Toon-app

Bedien Toon op afstand

Vragen over de Toon-app?

Toon is op afstand te bedienen met je smartphone of tablet. Heb jij de Toon-app al gedownload?

Zit je vast op de snelweg, in de trein of zit je op de fiets richting huis? Houd je verwarming nog even laag of zet ‘m alvast aan met de Toon-app. Hiermee bedien je ook jouw apparaten of lichten, wanneer je een Slimme Stekker of Philips Hue hebt. Super handig voor onderweg. De Toon-app is beschikbaar voor smartphone en tablet.

Download voor iOS Download voor Android

Veelgestelde vragen

Alles wat je moet weten over de Toon-app.
  • Wat is er nodig om de Toon-app te kunnen gebruiken?

    Je kunt alleen gebruik maken van de Toon-app als je een abonnement op Toon hebt. Daarnaast heeft Toon en jouw smartphone en/of tablet nodig:

    • de juiste softwareversie
    • een internetverbinding
    • verbinding met de server van Eneco
    • de mobiele toegang op Toon dient aan te staan


    De optie Mobiele toegang vind je op Toon onder Menu > Instellingen > Internet.

    Tip:

    • Lukt het niet om de Toon-app te openen en krijg je een onbekende foutmelding? Probeer eens om de Toon-app te verwijderen en opnieuw te installeren. Mogelijk is er iets niet goed gegaan tijdens de installatie van de app.

  • Is mijn smartphone of tablet geschikt om gebruik te kunnen maken van de Toon‑app?

    De Toon-app is geschikt voor besturingssystemen iOS 8.0 en Android 4.1 en hoger (smartphone en tablet). De app is op een onbeperkt aantal devices te installeren, al kun je ‘maar’ met vier devices tegelijk ingelogd zijn.

    Let op!

    • Heb je geen iOS of Android smartphone of tablet? Indien je device een internetverbinding heeft én je gebruik maakt van één van de bekende internetbrowsers, dan kun je jouw Toon gewoon op afstand bedienen. Surf naar eneco.nl/toonopafstand. Daar kun je inloggen met jouw Mijn Eneco account en bijbehorend wachtwoord. Ben je je inloggegevens kwijt? Vraag dan nieuwe gegevens aan via Mijn Eneco.
  • Hoe kan ik inloggen op de Toon-app? Wat moet ik doen als inloggen niet lukt?

    Je kunt inloggen met jouw Mijn Eneco account en bijbehorend wachtwoord. Ben je je inloggegevens kwijt of heb je nog geen account? Vraag dan nieuwe gegevens of een nieuw account aan via Mijn Eneco.

    Let op!

    • Lukt het niet om in te loggen op de Toon-app? Controleer eerst je wachtwoord en inlognaam via Mijn Eneco.
    • Heb je je accountgegevens van Mijn Eneco aangepast? Je moet jouw nieuwe accountgegevens ook invoeren op de Toon-app. Pas dan krijg je weer toegang.

  • Werkt de Toon-app ook zonder een abonnement op Toon?

    Nee. Als je Toon afneemt zonder abonnement, dan werkt Toon alleen als thermostaat. De meeste functies zijn dan niet bruikbaar, zoals inzicht in je energieverbruik en -kosten. Ook de Toon-app en functies als Status verbruik, Vergelijk, Weer en Verkeer zijn niet of maar deels te gebruiken. Op eneco.nl/toon kom je te weten hoe je alles uit je Toon-abonnement kunt halen.

    Let op!

    • Voor een vast bedrag van € 3,50 per maand geniet je van alle voordelen op Toon.
    • Je neemt het abonnement minimaal één maand af. Daarna kun je maandelijks opzeggen. Je zegt op door ons een mail te sturen via het contactformulier. Wij nemen hiervoor binnen vijf werkdagen contact met je op.
  • Als de software op mijn Toon niet geschikt is, krijg ik dan een melding?

    De Toon-app wordt op uw Toon ondersteunt vanaf versie 2.9 en alle hierop volgende versies. Direct nadat uw Toon geïnstalleerd én geactiveerd is, werkt de Toon-app. Bij het opstarten van de Toon smartphone of tablet app wordt dit gecontroleerd.

    Let op!

    • Krijg je via de Toon-app een melding over verouderde software? Ga op jouw Toon in het menu naar Instellingen en vervolgens naar Software. Als er achter Software een update knop staat, dan is er een nieuwe softwareversie beschikbaar. Druk op de update knop en volg de instructies op het scherm of bekijk deze hulpvideo.
    • Voor Toon-gebruikers zonder energiecontract bij Eneco wordt de Toon-app ondersteund vanaf Toon software versie 3.0 en hoger.
    • Voor Toon-gebruikers die Rookmelder op Toon gekoppeld hebben, geldt dat de Toon-app wordt ondersteund vanaf software versie 3.1 en hoger.

  • Privacy en veiligheid van de Toon-app: hoe zit dat?

    De Toon-app is alleen toegankelijk via jouw Mijn Eneco account. Dit garandeert een veilige verbinding tussen je smartphone of tablet en jouw Toon in huis. Je privacy is hiermee volledig gewaarborgd. Je kunt alleen zelf je verbruiksgegevens zien. Eneco verwerkt je gegevens met betrekking tot het energieverbruik en thermostaatprogramma enkel om het op afstand bedienen van je Toon en het laten zien van deze gegevens mogelijk te maken. Deze gegevens worden alleen gebruikt tijdens het gebruik van de app en worden niet opgeslagen. Eneco kan bijvoorbeeld wel zien hoeveel klanten in totaal de Toon-app gebruiken. Raadpleeg voor meer informatie de privacyverklaring Toon en de voorwaarden voor de Toon-app.

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Toon-team

Heb je een storing op Toon? Zorg er dan voor dat je thuis bent wanneer je ons belt. Alleen als je in de buurt bent van Toon, kunnen wij jou goed helpen de storing te verhelpen.

Bel naar 0900 - 235 3632

Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 (lokaal tarief, incl. je telefoonkosten).

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen