U bent nu hier

Meest gestelde vragen

  • Wanneer krijg ik mijn jaarnota?

    De datum waarop uw jaarnota komt, is voor iedere klant anders. In Mijn Eneco en de Mijn Eneco app ziet u wanneer u uw jaarnota ontvangt.

  • Hoe geef ik mijn meterstanden door?

    Om uw jaarnota op te kunnen maken of in het geval van verhuizing, overstap of opzeggen, vragen wij u om uw meterstanden door te geven. U ontvangt dat verzoek per email of per post met een kaartje.

    Meterstanden doorgeven. Of download de handige Mijn Eneco app en geef uw meterstanden door vanuit de meterkast via uw mobiele telefoon.

  • Hoe bepaalt Eneco mijn (nieuwe) termijnbedrag?

    Maandelijks betaalt u een termijnbedrag. Dit zijn de kosten van uw verwachte energieverbruik verdeeld over 12 maanden. We berekenen uw termijnbedrag op basis van:

    • Uw verbruik in het afgelopen jaar of recent ontvangen meterstanden
    • De temperaturen van een gemiddelde winter
    • De huidige tarieven
    • De verwachte energieprijs of Garantieprijs

    Als u een nieuwe klant bent of net verhuisd dan ontvangen wij uw verwachte energieverbruik van uw netbeheerder. U betaalt alleen voor de energie die u werkelijk verbruikt. In Mijn Eneco of de Mijn Eneco app verlaagt of verhoogt u uw termijnbedrag.

Zelf zaken regelen

Toon alle vragen

Contact met Eneco

Toon alle vragen

Actuele vragen op de Eneco Community

Vind uw antwoord ook op het forum
Pics

Jaarnota niet correct?

4 uur geleden - N. Celem
7 Reacties
Pics

Wijzigen IBAN

1 dag geleden - Laila
1 Reacties
Pics

slimme meter

3 dagen geleden - leeuwen
3 Reacties

Of liever samen uw vraag oplossen

Eneco Phone

Bellen

0900 - 0201 

(€ 0,45 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten), op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur. 

De afgelopen week was de wachttijd gemiddeld 3 minuten. Bekijk antwoorden op de meest gestelde vragen over uw termijnbedrag, de jaarnota en het doorgeven van meterstanden.

Eneco textbox

Vind uw antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kunt u uw vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct uw vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen vijf werkdagen ontvangt u een bericht van ons.

Vraag stellen