Correctienota

Met een correctienota maken we een nieuwe berekening met de juiste verbruiksgegevens. De verkeerde afrekening wordt dan geannuleerd. Sommige kosten zijn eenmalig en geen onderdeel van het maandelijkse termijnbedrag. Hiervan krijgt u een aparte factuur. Ook daarover leest u op deze pagina.
Vrouw kijkt naar telefoon

Bekijk uw energieverbruik

In Mijn Eneco Zakelijk ziet u direct wat u verbruikt.

Waarom krijgt uw organisatie een correctienota?

  • U heeft de nota zelf aangevraagd. Misschien klopte er iets niet in de factuur die u eerder ontving.

of



  • De netbeheerder heeft de gegevens later aangepast en stuurt via Eneco een correctienota.

Als ik een andere leverancier heb, kan ik dan een correctienota aanvragen?

Dat is niet handig. Een correctie van het verbruik betekent alleen een verschuiving van de kosten. Als u een andere leverancier heeft, dan ontvangt u van ons een eindafrekening. Wat wij te veel in rekening hebben gebracht, brengt de nieuwe leverancier niet in rekening, en omgekeerd.

Correctienota betalen

De correctienota is een correctie op een eerdere factuur. U betaalt altijd eerst de originele factuur en daarna krijgt u een bedrag terug of moet u bijbetalen. Er zijn twee mogelijkheden:

  • U heeft de originele factuur al betaald of het tegoed is al teruggestort. Dan krijgt of betaalt u het bedrag op de correctienota.

  • Heeft u de originele factuur nog niet betaald of nog geen terugstorting gekregen? Betaal dan beide facturen. U kunt ook een verrekening aanvragen bij onze Klantenservice. Dan ontvangt of betaalt u maar één bedrag.

Als u geld van ons terugkrijgt, storten we dat rond de vervaldatum op uw rekening. Staat er nog een bedrag bij ons open? Dan wachten we met storten totdat dit bedrag is betaald.

Correctienota aanvragen voor uw bedrijf

Kloppen de verbruiksgegevens op de factuur niet en heeft u een grootverbruikaansluiting? Neem dan contact op met het meetbedrijf. Die geeft de juiste gegevens door aan de netbeheerder en stuurt dan de verbruiken naar ons. Als het meetbedrijf u niet kan helpen, probeert u het dan bij uw netbeheerder. Heeft u een kleinverbruikaansluiting? Neem dan contact op met onze Klantenservice. 

Eenmalige kostenfactuur

Sommige kosten komen maar één keer voorbij. We brengen deze kosten apart in rekening op een eenmalige kostenfactuur. Hieronder ziet u wat voor eenmalige kostenfacturen u van ons kunt krijgen:



Eenmalige nota: u krijgt geld terug


Soms krijgt u eenmalig geld van ons terug, los van de jaarafrekening of een correctie op de factuur. U ontvangt dan een compensatie.

Eenmalige nota: u moet betalen 

U krijgt een eenmalige factuur voor specifieke kosten:

 

 

  • Een beëindigingsvergoeding
  • Aanvullende diensten zoals Eneco Energiecoach
Vrouw kijkt naar telefoon

Komt u er niet uit?

Neem dan contact met ons op. U kunt ons bereiken via telefoon of e-mail. We helpen u graag.