Dit kun je met Mijn Eneco

Compleet inzicht in je energieverbruik en -kosten. Online betalen op een moment dat het jou schikt. Tips ontvangen om energie te besparen. Je gegevens of termijnbedrag zelf gemakkelijk aanpassen. Kortom: in Mijn Eneco regel je online makkelijk en snel al je energiezaken.
Illustratie van een vrouw op haar telefoon met app mogelijkheden

Account aanmaken voor Mijn Eneco

Makkelijk en snel online je energiezaken regelen en waar nodig aanpassen.

Wat is Mijn Eneco?

Vanzelfsprekend heb je graag continu inzicht in en controle over alles wat met je energie te maken heeft. Dat kan met Mijn Eneco. Daar ligt de online energie-omgeving aan je voeten. Je krijgt glashelder inzicht in je verbruik en je past er van alles eenvoudig aan. Kortom: Mijn Eneco is superhandig.

Wat je allemaal kan met Mijn Eneco:



  • je verbruik inzien en vergelijken;
  • je Maandelijks Energierapport inzien (voor klanten met slimme meters);
  • je termijnbedrag aanpassen;
  • je betaalmoment aanpassen;
  • je nota’s bekijken en meteen betalen via iDeal;
  • je producten bekijken;
  • je persoons-, inlog- en betaalgegevens aanpassen.
  • Hoe werkt Mijn Eneco?

    Heb je een actief energiecontract bij ons, dan kun je gebruikmaken van Mijn Eneco. Je maakt een account aan je met je e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord, klantnummer, postcode en huisnummer. Als dit gelukt is, log je met je e-mailadres, wachtwoord en de inlogcode die wij je toesturen in op Mijn Eneco. Download ook de Eneco app en log in met dezelfde gegevens. Op de app blijf je ingelogd en heb je altijd en overal toegang tot al deze functies.

    Account aanmaken lukt niet

    In enkele gevallen kan je (nog) geen gebruikmaken van Mijn Eneco en de Eneco app. Wanneer kan het niet?

  • Als je alleen bronwarmte of warmte via een eco-project of via EKV hebt.
  • Als je een buitenlands post-/factuuradres hebt of een vakantiewoning.
  • Langer dan een jaar geen klant meer bent.
  • Je onderneming een aanvullende omschrijving bevat.
  • Problemen met Mijn Eneco

    Gaat er iets mis in Mijn Eneco? Meestal kan je het snel zelf oplossen. 


    • Als je je gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt bent, klik je in het inlogscherm van Mijn Eneco op ‘Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten’.

    • Vóór je je e-mailadres en wachtwoord kan wijzigen, checken we of jij het bent. Vul je postcode en huisnummer in.

    • Vul je klantnummer in. Je vindt je klantnummer in e-mails van Eneco, in de transactieomschrijving op je bankafschrift en bovenaan je jaarnota.

    • In de volgende schermen kan je je e-mailadres en wachtwoord wijzigen waarmee je voortaan wil inloggen in Mijn Eneco en de Eneco app.

    • Heb je 3 keer geprobeerd in te loggen met een verkeerd wachtwoord? Geen paniek. Je account is alleen tijdelijk onbereikbaar. Log over 15 minuten opnieuw in met het juiste wachtwoord en je kan weer in Mijn Eneco.

    • We sturen een inlogcode naar je e-mailadres. De code is eenmalig te gebruiken en tot 15 minuten geldig. Heb je deze niet ontvangen? Controleer je spamfilter.

    • Je hebt tot een jaar na het aflopen van je contract bij Eneco nog toegang tot Mijn Eneco om bijvoorbeeld je oude meterstanden op te vragen. Daarna kan je niet meer inloggen of een account aanmaken. Neem contact op met de als je informatie uit Mijn Eneco nodig hebt.

    • Als je langer dan een jaar niet hebt ingelogd, verwijderen we je account. Om toch weer bij je gegevens te kunnen, maak je een nieuw account aan.

    • Inloggen vanuit het buitenland is helaas nu (nog) niet mogelijk.

    Lukt het je na deze stappen nog niet om in te loggen? Of heb je een ander probleem in Mijn Eneco? Neem dan even contact op met onze .

    Veelgestelde vragen

    Zie ook

    Man met telefoon vrouw met tablet kijkend naar scherm

    Kom je er niet uit?

    Vind je niet wat je zoekt, neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken via

    • E-mail
    • Eneco digitale assistent
    • Telefoon

    We helpen je graag.