Ons Warmte Team
zit voor je klaar

Elke dag komen er vragen over Stadswarmte binnen bij ons Warmte Team. Deze vragen variëren van ‘Hoe geef ik mijn meterstanden door?’ tot ‘Wanneer krijg ik mijn jaarnota?’. Maar welke vragen worden nou het meest gesteld? Hieronder lees je de top 5 van meest gestelde vragen over Stadswarmte. Misschien staat jouw vraag er wel tussen!

1. Hoe lees ik mijn GJ meterstanden uit?

Deze vraag staat met stip op nummer 1. Daarom hebben we een speciale webpagina gemaakt die uitlegt hoe je de meterstanden voor warmte uitleest. Klik hier! Kom je er toch niet uit? Neem dan contact op met ons Warmte Team via 088 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten). Zij helpen je graag en leggen precies uit hoe het uitlezen van de meterstanden werkt. Bovendien kunnen zij je huidige meterstanden gelijk vergelijken met je vorige meterstanden om te zien of de standen kloppen.

En waar vind ik dan de m³-stand?
De m³ stand kun je vinden door één keer op de knop van de warmtemeter te drukken. Bij een warmtemeter met twee knoppen gaat het altijd om de knop met het pijltje naar rechts ▶.

Hoe lees ik mijn GJ meterstanden uit?

Mijn warmtemeter ziet er anders uit dan die op de meterstandenkaart? Hoe zit dit?
Op de meterstandenkaart staan de meters die het meeste voorkomen. Het uitlezen van de standen werkt bij elke meter hetzelfde. Kom je er toch niet uit? Dan zit ons Warmte Team voor je klaar.

2. Waar kan ik mijn warmtetarieven vinden?

De actuele stadswarmtetarieven kun je terug vinden op ons algemene tarievenblad.

We zijn druk bezig om het inzien van je tarieven makkelijker te maken. Dit najaar wordt het mogelijk om via de Eneco app je tarieven en verbruik te bekijken.

3. Waarom moet ik bijbetalen? Ik heb niets anders gedaan dan vorig jaar.

Waarom moet ik bijbetalen?

Op deze vraag is geen algemeen antwoord te geven. Er kunnen namelijk verschillende oorzaken zijn. Zo kan een hogere jaarnota komen door een verandering in je gezinssamenstelling. Of omdat het een koud jaar is geweest. Is de jaarnota onduidelijk voor je? Bekijk dan dit filmpje! Heb je daarna nog vragen over je jaarnota? Neem dan contact op met ons Warmte Team. Zij nemen de jaarnota dan samen met je door.

4. Ik wil meer waterdruk. Hoe regel ik dat?

Wij kunnen niet de waterdruk van je drinkwater verhogen. Dat zou je kunnen bespreken met de leverancier van je drinkwater.Wanneer er een warmteafleverset van ons in je huis hangt, kunnen we wel voor meer warm water per minuut zorgen. Je kunt daarvoor een verzwaring van je warmteafleverset aanvragen via www.mijnaansluiting.nl. Dan kunnen we een andere warmteafleverset plaatsen met een grotere warmtewisselaar, waardoor je meer warm water per minuut krijgt, wat bijvoorbeeld prettig is als een bad hebt of stortdouche. Maar let op: ook de leidingen in je huis moeten hier geschikt voor zijn. Dit kun je navragen bij een installateur.

5. Ik wil graag een Toon-thermostaat. Kan dat in combinatie met warmte?

Stadswarmte is een product met een lange historie. Er zijn veel verschillende installaties in huizen met Stadswarmte. Toon werkt daardoor niet altijd met Stadswarmte. Om teleurstelling te voorkomen wordt Toon met warmte op dit moment niet aangeboden. We werken aan een oplossing die het voor de meeste warmteklanten mogelijk maakt gebruik te maken van Toon.

Ik wil graag een Toon thermostaat