Abonnement op Toon

Wijzigingen per 1 oktober 2017


Veelgestelde vragen

Wijziging abonnement

  • Waarom wijzigt Eneco het tarief van het abonnement op Toon?

    We ontwikkelen continu nieuwe mogelijkheden op Toon, die jou bijvoorbeeld helpen om nog meer te besparen. Om dit mogelijk te maken wijzigen je maandelijkse abonnementskosten op Toon per 1 oktober 2017. Er komt één euro per maand bij. Het nieuwe bedrag wordt dus € 4,50 euro.

    Benieuwd welke nieuwe slimmigheden je kunt verwachten op Toon? Je leest hier alvast meer.

  • Wat kan ik met een abonnement op Toon?

    Met een abonnement is Toon pas echt slim. Je ziet hierdoor precies hoeveel energie je verbruikt én wat dit kost. Met dit inzicht kun je flink op je energierekening besparen. Zonder abonnement kun je bovendien geen gebruik maken van de handige Toon-app, waarmee je op afstand Toon en je apparaten bedient. Daarnaast kun je door het abonnement slimme apparaten koppelen aan Toon, zoals Philips Hue verlichting, slimme stekkers en rookmelders van Fibaro. In dit overzicht zie je precies wat je wel en niet kunt met een abonnement op Toon.

    Dit najaar wordt Toon nóg slimmer, er komen er allerlei nieuwe functies bij die jou bijvoorbeeld helpen meer te besparen. Meer informatie vind je hier.

  • Vanaf wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?

    De abonnementskosten voor Toon zijn zichtbaar op de jaarnota die je ontvangt van Eneco. Op de jaarnota zie je een totaalbedrag staan van alle maanden. Voorheen was dit €42 (twaalfmaal €3,50). Het bedrag voor het abonnement op Toon op jouw jaarnota wordt gecorrigeerd met de maanden waarin het bedrag verhoogd is.

    Goed om te weten:

    • Je termijnbedrag blijft ongewijzigd. Het abonnement op Toon zit namelijk verweven in het totaalbedrag van Eneco. Je vindt je termijnbedrag in Mijn Eneco onder het kopje ‘Termijnbedrag’. De abonnementskosten op Toon worden in Mijn Eneco pas aangepast, wanneer je nieuwe termijnbedrag is vastgesteld.
    • Heb je geen energiecontract bij Eneco, maar alleen een abonnement op Toon? Dan wijzigt per 1 oktober 2017 je maandelijkse nota van €3,50 naar €4,50.
  • Eneco heeft slimme meters aangevraagd voor mijn Toon. Vanaf wanneer ga ik betalen voor het abonnement?

    Je betaalt pas abonnementskosten vanaf het moment dat je slimme meters zijn geïnstalleerd en je van alle slimme Toon functionaliteiten gebruik kunt maken. Ook in dit geval geldt het nieuwe tarief vanaf 1 oktober 2017. Zijn jouw slimme meters in september 2017 geplaatst? Dan betaal je dus in september €3,50 en vanaf oktober €4,50 voor het abonnement op Toon.

    Meer informatie over Toon en slimme meters vind je op Toon Support.

  • Wanneer gaat het nieuwe tarief voor het abonnement op Toon in?

    Het nieuwe tarief gaat in op 1 oktober 2017. Je betaalt vanaf dat moment € 4,50 per maand voor het abonnement op Toon (in plaats van €3,50).

  • Voor wie geldt de tariefswijziging voor het abonnement op Toon?

    De tariefswijziging geldt voor iedereen die momenteel het abonnement op Toon afneemt bij Eneco. Bij deze tariefswijziging maakt het niet uit bij welke leverancier je jouw energie afneemt.

    Heeft Eneco slimme meters voor je aangevraagd? Je betaalt pas abonnementskosten vanaf het moment dat je slimme meters zijn geïnstalleerd.

  • Wanneer en hoe ben ik op de hoogte gesteld over de tariefswijziging van het abonnement op Toon?

    Op uiterlijk 5 september 2017 ben je per e-mail of per briefpost door Eneco geïnformeerd over de tariefswijziging. Een klein deel van de klanten is eind juli al geïnformeerd.

Opzeggen

Voordelen van het abonnement op Toon

*Prijs geldt vanaf 1 oktober 2017. Tot die tijd betaal je € 3,50

Vragen aan Toon?

Vragen over de werking van functies op Toon en probleemoplossing vind je je op Toon Klantenservice.

Naar Toon.nl

Toon Thermostaat device