Abonnement op Toon

Je huis naar je hand zetten als meneer Aart. Zo doe je dat.

Met een abonnement is Toon op zijn best

Zonder abonnement werkt Toon alleen als thermostaat. De meeste functies zijn dan niet bruikbaar, zoals inzicht in je energieverbruik en -kosten. Ook de Toon-apps en functies als Status verbruik, Vergelijk en Weer zijn niet of maar deels te gebruiken.

Voor een vast bedrag van € 3,50 per maand geniet je van alle voordelen op Toon. Dit bedrag wordt per 1 oktober 2017 gewijzigd naar € 4,50 per maand. Het abonnement is maandelijks opzegbaar. Je gebruikt hiervoor het online opzegformulier.


Veelgestelde vragen

Tariefswijziging

  • Waarom wijzigt Eneco het tarief van het abonnement op Toon?

    We willen meer slimme diensten aan Toon koppelen. Hierdoor verhogen wij je maandelijkse abonnementskosten op Toon. Er komt één euro per maand bij. Het nieuwe bedrag wordt dus € 4,50 euro. Zo kunnen we zorgen dat Toon jou nog meer inzicht, comfort en besparing biedt.

  • Wat kan ik met een abonnement op Toon?

    Met een abonnement is Toon pas echt slim. Je ziet hierdoor precies hoeveel energie je verbruikt én wat dit kost. Met dit inzicht kun je flink op je energierekening besparen. Zonder abonnement kun je bovendien geen gebruik maken van de handige Toon-app, waarmee je op afstand Toon en je apparaten bedient. Daarnaast kun je door het abonnement slimme apparaten koppelen aan Toon, zoals Philips Hue verllchting, slimme stekker en rookmelders van Fibaro. In dit overzicht zie je precies wat je wel en niet kunt met een abonnement op Toon.

  • Wanneer gaat het nieuwe tarief voor het abonnement op Toon in?

    Het nieuwe tarief gaat in op 1 oktober 2017. Je betaalt vanaf dat moment € 4,50 per maand voor het abonnement op Toon (in plaats van €3,50).

  • Voor wie geldt de tariefswijziging voor het abonnement op Toon?

    De tariefswijziging geldt voor iedereen die momenteel het abonnement op Toon afneemt bij Eneco. Bij deze tariefswijziging maakt het niet uit bij welke leverancier je jouw energie afneemt.

  • Wanneer en hoe ben ik op de hoogte gesteld over de prijswijziging van het abonnement op Toon?

    Op uiterlijk 21 september 2017 ben je per e-mail of per briefpost door Eneco geïnformeerd over de tariefswijziging. Een klein deel van de klanten is eind juli al geïnformeerd.

  • Vanaf wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?

    De abonnementskosten voor Toon zijn alleen zichtbaar op de jaarnota die je ontvangt van Eneco. Op de jaarnota zie je een totaalbedrag staan van alle maanden. Voorheen was dit 42 euro (twaalfmaal € 3,50). Het bedrag voor het abonnement op Toon op jouw jaarnota wordt gecorrigeerd met de maanden waarin het bedrag verhoogd is.

    Goed om te weten:

    • Je ziet het aangepaste bedrag voor het abonnement op Toon niet staan op je maandelijkse incasso. Het abonnement op Toon zit namelijk verweven in het totaalbedrag van Eneco en is alleen zichtbaar op de jaarnota.
    • Toon-overeenkomsten en -tarieven zijn niet zichtbaar binnen Mijn Eneco.
  • Wordt mijn termijnbedrag van Eneco aangepast aan de tariefswijziging van het abonnement op Toon?

    Ja. Vanaf oktober merk je dat het maandbedrag met één euro verhoogd is. Bijvoorbeeld: je betaalde tot en met september 2017 maandelijks 167 euro aan Eneco. Vanaf oktober 2017 wordt dit 168 euro per maand.

Opzeggen

Andere vragen

Voordelen van het abonnement op Toon

Vragen aan Toon?

Vragen over de werking van functies op Toon en probleemoplossing vind je bij Toon.

Naar Toon.nl