Verkoop aan huis
Kwaliteitseisen
Als een verkoopmedewerker namens Eneco bij jou aan huis komt, moet hij of zij zich houden aan strenge, maar tegelijkertijd logische kwaliteitseisen. Een verkoopgesprek dat uit naam van Eneco wordt gevoerd moet klantvriendelijk, eerlijk en transparant zijn. Daar staan we immers voor. Dat geldt uiteraard ook voor eventuele vervolgstappen in het verkoopproces. Dat betekent concreet dat een verkoopmedewerker eerlijk en duidelijk is over de tarieven, voorwaarden en je energieverbruik. Een contract dat aan de deur is afgesloten mag later nooit een vervelende verrassing opleveren.
Training en voorlichting
We besteden veel aandacht aan training en voorlichting van onze verkoopmedewerkers en we voeren dagelijks controles uit op het verkoopproces. Daarbij leggen we de lat hoog. Zo bellen we je als je aan huis een contract hebt afgesloten op om te vragen of je tevreden bent over het contract en het verkoopproces. Alleen als deze vragen positief beantwoord worden keuren we het contract goed. Na deze goedkeuring ontvang je het contract per post of mail. Op het moment dat je dit contract hebt ontvangen, gaat ook pas de wettelijke bedenktijd in van 14 dagen.
Verkoopmedewerkers
De verkoopmedewerkers die aan je deur staan, werken niet rechtstreeks voor Eneco, maar voor een verkooppartner. Daar zitten veel jonge en enthousiaste mensen bij die graag nieuwe klanten voor Eneco werven. We betrekken ze actief bij ons merk en bij alles waar Eneco voor staat. Bijvoorbeeld door ze regelmatig uit te nodigen voor informatiesessies bij Eneco in huis. Dat geeft ons een goed beeld van de mensen die dit werk namens Eneco doen.
Klachten
Als ergens tijdens het verkoopproces blijkt dat een verkoopmedewerker niet voldoet aan onze kwaliteitseisen volgt er een gele kaart. Een volgende gele kaart betekent direct een beëindiging van de samenwerking. We zijn ook zeer alert op signalen over ongewenste praktijken die ons via andere kanalen, zoals sociale media, bereiken. Bij duidelijke misstanden volgt uiteraard direct een rode kaart. Dat betekent concreet dat een verkoper niet meer namens Eneco langs de deuren mag.
Dit laatste komt gelukkig zelden voor. Ook krijgen we, zeker sinds we ieder verkoopgesprek nabellen, weinig klachten over onze verkoop aan huis. Iedere klacht is er uiteraard een te veel. Daarom stellen we alles in het werk om klachten naar tevredenheid op te lossen. Heb je zelf een klacht over dit onderwerp, dan kun je contact opnemen met de klantenservice door te mailen naar klantenservice@eneco.nl onder vermelding van het onderwerp ‘verkoop aan huis’.