Incassotraject
Betalingsregeling nodig?
Een betalingsregeling regelt u via uw vaste contactpersoon. Bekijk de contactgegevens in Mijn Eneco Zakelijk.
Naar Mijn Eneco ZakelijkBetalen aan Eneco: het incassotraject
Betaalt u via automatische incasso? Dan kan het bijna niet misgaan. Als er toch een keer een betaling tussendoor glipt, dan krijgt u een herinnering na de vervaldatum van de factuur. Als u die niet betaalt, starten we het incassotraject.
Eerste herinnering
Betaalt u te laat, dan krijgt u een herinnering met de post. Deze eerste herinnering is kosteloos.
Tweede herinnering of aanmaning
U krijgt een tweede herinnering als u de eerste herinnering niet op tijd betaalt. Dat is een aanmaning en daarvoor brengen we € 40 in rekening. Deze incassokosten zijn voor het extra werk dat het herinneringstraject ons kost.
Ingebrekestelling en vervolgtraject
Heeft u het openstaande bedrag na deze herinneringen nog niet betaald? Dan krijgt u een ingebrekestelling. Hierin staat dat als u niet betaalt, wij de zaak overdragen aan een incassobureau, deurwaarder of advocatenkantoor.
In de ingebrekestelling leest u ook meer over de beëindiging van onze levering van energie als de betaling uitblijft.
Beëindigen van de levering
De uiterste maatregel is dat we de netbeheerder vragen de levering te beëindigen. Daarover krijgt u een brief van de netbeheerder. Hij sluit de energielevering aan uw bedrijf af als er geen (andere) leverancier energie aan u wilt leveren.
Soms brengen we nog een beëindigingsvergoeding in rekening als we speciaal voor u energie hebben ingekocht.
Zie ook
