Cv storing? Wij staan voor je klaar!

Bel naar 088 8955 000

  • 24/7 telefonisch bereikbaar
  • Ook als je nog geen klant van Eneco bent
  • Voor 15.00 uur gebeld, dezelfde dag nog geholpen

Wij helpen je graag!

Heb je nog geen onderhoudscontract?

Als je meteen een abonnement afsluit, wordt je zo snel mogelijk geholpen.

Bel met 088 - 8 955 000 (je betaalt je gebruikelijke belkosten) voor de mogelijkheden.

Heb je al een onderhoudscontract bij ons?

Bel dan voor 15.00 uur met 088 - 8 955 000 (je betaalt je gebruikelijke belkosten) en je wordt dezelfde dag nog geholpen.

Zelf je storing oplossen?

Liever eerst zelf je storing oplossen?

  • Storing aan je cv-ketel?

    Wat kun je doen bij een storing aan je cv-ketel? Controleer het volgende voordat je contact met ons opneemt.

    1. Heeft je cv-ketel een display (infoscherm)? Ja: staat display aan, noteer dan de storingscode en raadpleeg de handleiding van je cv-ketel. Staat de display niet aan of heb je geen display, ga dan door naar de volgende stap.
    2. Is er stroom? Nee: kijk of de stekker in het stopcontact zit. Zit de stekker erin en heb je nog steeds geen stroom, controleer dan of er een zekering is doorgeslagen.
    3. Worden de radiatoren in huis niet goed warm? Of hoor je tikkende geluiden? Dan zit er lucht in de installatie. In dit filmpje zie je hoe je die lucht er zelf uit kunt laten. Werkt je cv-ketel hierna nog steeds niet, noteer dan (indien mogelijk) de storingscode en neem contact met ons op
    4. Staan de radiatoren open en is de thermostaat ingeschakeld? Nee: draai de radiatoren open en schakel de thermostaat in.
    5. Controleer of de waterdruk van de cv-ketel tussen de 1 en 2 bar is. Is dit niet het geval, vul dan het water in je cv-ketel bij. In dit filmpje zie je hoe je dit zelf kunt doen. Werkt je cv-ketel hierna nog steeds niet, noteer dan (indien mogelijk) de storingscode en neem contact met ons op.
  • Storing aan je elektrische boiler?

    Je hebt een storing aan je elektrische boiler. Bekijk aan de hand van onderstaande situatie wat je zelf kunt doen voordat je contact met ons opneemt.

    Het water wordt niet warm

    Een boiler is een voorraadtoestel. Het warme water kan op raken als er bijvoorbeeld veel of lang gedoucht is. De boiler heeft daarna tijd nodig om een nieuwe voorraad water op te warmen. Is er niet veel warm water gebruikt en heb je toch geen warm water? Dan kun je het volgende doen:

    1. Controleer in de meterkast of de zekering nog goed is.
    2. Controleer of de boiler het water opwarmt. Elektrische boilers werken op dag- of nachtstroom. Meestal wordt het water opgewarmd tijdens het lagere nachtstroomtarief.
    3. Heeft je boiler een 2-uursklok voor extra warm watercomfort overdag, draai deze dan helemaal open (instellen op 2 uur of 120 minuten). Controleer na twee uur of het water warm is.
    4. Warmt de boiler het water niet op, neem dan contact met ons op.
  • Storing aan je geiser?

    Je hebt een storing aan je geiser. Bekijk aan de hand van onderstaande situaties wat je zelf kunt doen voordat je contact met ons opneemt.

    Het water wordt niet warm

    1. Controleer of de gaskraan open staat en of de stekker in het stopcontact zit (indien aanwezig).
    2. Controleer de waakvlam (indien aanwezig).
    3. Volg de instructies op de geiser of in de handleiding om de waakvlam weer aan te steken en/of het toestel weer werkend te krijgen.
    4. Krijg je de geiser niet aan of wordt het water nog steeds niet warm, bel dan de storingsdienst van Eneco.

    Let op: ruik je een gaslucht, draai dan onmiddellijk de gasstopkraan van het toestel en de hoofdgaskraan dicht, breng jezelf en je medebewoners in veiligheid en neem vervolgens meteen contact met ons op.

    Het water mengt niet goed

    Je hebt dit probleem alleen in de douche:

    1. Controleer of uw douchekop/perlator ontkalkt moet worden.
    2. Heb je onlangs een waterbesparende douchekop geïnstalleerd? Dit kan zorgen voor wisselende warmwatertemperaturen.
    3. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact met ons op.

    Het water wordt niet warm genoeg

    1. Op geisers zit een mengknop die ervoor zorgt dat er koud water wordt toegevoegd aan het warme water dat naar de douche gaat. Door de mengknop verder dicht te draaien wordt er minder koud water met het warme douchewater gemengd.
    2. Wordt het water nog steeds niet warm genoeg, neem dan contact met ons op.

    Er is te weinig druk op het water uit de kraan

    1. Controleer of de hoofdkraan en/of de waterstopkraan achter de geiser goed open staat.
    2. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact met ons op.




Hulp van onze experts

Je belt naar:

088 8955 000

Eneco Postcard

Je mailt naar

Verstuur een vraag, klacht of opmerking direct aan de juiste expert via ons mailformulier

Vraag stellen