Cv-ketel storing?

Dat gaan we oplossen!

  • Los zelf je storing op
  • 24/7 telefonisch bereikbaar
  • Altijd zo snel mogelijk geholpen

Wij helpen je graag!

Heb je een storing aan je cv-ketel, elektrische boiler of geiser? Bekijk hieronder wat je eerst zelf zou kunnen proberen om de storing te verhelpen. Kom je er niet uit? Dan kun je ons altijd bereiken op het telefoonnummer onderaan deze pagina.

Kijk hoe je zelf een storing kunt oplossen

  • Storing aan je cv-ketel?

    1. Als je cv-ketel een display (informatiescherm) heeft en een storingscode weergeeft, noteer deze dan en raadpleeg de handleiding van je cv-ketel. Staat het display uit, of is er helemaal geen display, kijk dan naar de volgende stappen.
    2. Is er stroom? Zo niet, kijk dan of de stekker goed in het stopcontact zit. Als je daarna nog steeds geen stroom hebt, controleer dan of er een zekering is doorgeslagen
    3. Worden de radiatoren in huis niet goed warm of hoor je tikkende geluiden? Dan zit er lucht in de installatie. Bekijk hoe je de ketel zelf kunt ontluchten. Als de ketel hierna nog steeds niet werkt, noteer dan (indien mogelijk) de storingscode en neem contact met ons op.
    4. Staan de radiatoren open en is de thermostaat ingeschakeld? Zo niet, draai de radiatoren dan open en schakel de thermostaat in.
    5. Controleer of de waterdruk van de cv-ketel tussen de 1 en 2 bar is. Is dit niet het geval, vul dan het water in je cv-ketel bij zoals in deze video wordt laten zien. Als de ketel hierna nog niet werkt, noteer dan (indien mogelijk) de storingscode en neem contact met ons op.

  • Storing aan je elektrische boiler?

    Wordt het water niet warm? Een boiler is een voorraadtoestel waarvan het warme water kan op raken als er bijvoorbeeld veel of lang is gedoucht. De boiler heeft hierna wat tijd nodig om een nieuwe voorraad water op te warmen. Als er niet veel warm water is gebruikt en je hebt nog steeds geen warm water, dan heb je mogelijk een storing aan je elektrische boiler. Je kunt dan het volgende proberen:

    1. Controleer in de meterkast of de zekering nog goed is.
    2. Controleer of de boiler het water opwarmt. Elektrische boilers werken op dag- of nachtstroom. Meestal wordt het water opgewarmd tijdens het lagere nachtstroom tarief.
    3. Heeft je boiler een 2-uursklok voor extra warmwatercomfort overdag, draai deze dan helemaal open door hem in te stellen op 2 uur of 120 minuten. Controleer na 2 uur of er warm water is.
    4. Warmt de boiler het water niet op, neem dan contact met ons op.
  • Storing aan je geiser?

    Heb je een storing aan je geiser? Bekijk aan de hand van de onderstaande situaties wat je zelf kan proberen voordat je contact met ons opneemt.

    Het water wordt niet warm

    1. Controleer of de gaskraan open staat en of de stekker in het stopcontact zit (indien aanwezig).
    2. Controleer de waakvlam (indien aanwezig).
    3. Volg de instructies op de geiser of in de handleiding om de waakvlam weer aan te steken en/of het toestel weer werkend te krijgen.
    4. Krijg je de geiser niet aan of wordt het water nog steeds niet warm? Neem dan contact op met onze storingsdienst via het telefoonummer onderaan deze pagina.

    Let op: ruik je een gaslucht, draai dan onmiddellijk de gasstopkraan van het toestel en de hoofdgaskraan dicht, breng jezelf en je medebewoners in veiligheid en neem vervolgens contact met ons op: 088-8 955 000.

    Het water mengt niet goed

    Je hebt dit probleem alleen in de douche:

    1. Controleer of uw douchekop/perlator ontkalkt moet worden.
    2. Heb je onlangs een waterbesparende douchekop geïnstalleerd? Dit kan zorgen voor wisselende warmwatertemperaturen.
    3. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact met ons op.

    Het water wordt niet warm genoeg

    1. Op geisers zit een mengknop die ervoor zorgt dat er koud water wordt toegevoegd aan het warme water dat naar de douche gaat. Door de mengknop verder dicht te draaien wordt er minder koud water met het warme douchewater gemengd.
    2. Wordt het water nog steeds niet warm genoeg? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer onderaan deze pagina.

    Er is te weinig druk op het water uit de kraan

    1. Controleer of de hoofdkraan en/of de waterstopkraan achter de geiser goed open staat.
    2. Blijft het probleem zich voordoen? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer onderaan deze pagina.

Storingen voorkomen?

Met een KetelComfort abonnement bij Eneco houden we je cv-ketel in topconditie. Zo heb je minder kans op storingen, gaat je ketel langer mee en blijft hij zuinig én veilig werken.

Bekijk KetelComfort

Een vrouw en een man genieten van hun ontbijt in de sèrre

Hulp van onze experts

Kom je er zelf niet uit? Wij helpen je graag! Neem contact op met een van onze experts via onderstaand telefoonnummer.

Je belt naar:

088 8955 000